Hej
Kort og godt, jeg har en festkjolebutik i Varde.. Butikken har eksisteret i 3 år på hobbybasis. D1/3 går vi så All-in og åbner for fuld skrue Indtil åbningen har vi kun haft 1 træls ( på godt jysk ) kunde, som endte med at betale.
Men NU står jeg med et par stykker.... Men hvordan forholder jeg mig i forhold til at sende rykkere og "true med inkasso"
1, kunde lejer en kjole, efter brug aflevere faderen kjolen med mange huller. De har underskrevet en kontrakt hvori der står de er ansvarlige og skal betale op til kjolens nypris hvis noget går galt. Men faderen er ikke til at hugge eller stikke i og kommer med alverdens undskyldning og besvare ikke længere opkald, sms eller mails ! Jeg har hele vejen igennem holdt en venlig tone og sagt han skulle kontakte hans forsikringsselskab da de kan gå ind og dække kjolens værdi, alt efter hvad hans selvrisiko er. Hvordan kommer jeg videre i denne sag ? Skal jeg bare glemme det ?
2.kunde har jeg haft af flere omgange, sød familie og købte konfirmationskjole hos mig. Da kunden bor på sjæland og det er bedstemoderen der skal betale for tilretning, går jeg med til at sende kjolen inden jeg har fået betalingen ( ja total dumt, det kan jeg godt se nu ) Her hører jeg heller ikke mere... Igen kan jeg sende rykkere eller skal jeg bare lade det være en dyr lærestreg ?
Mvh Heidi |
Hej.
Det ABSOLUT vigtigste spørgsmål er, hvor vigtig inddrivelsen er for dig.
Hvis du vil indrive pengene er det ikke vanskeligt. Alt det med rykkere o.s.v. er kun en mulighed, det er ikke et krav.
Her er der ikke tvivl om, at kunderne ikke VIL betale, så kør en småsag.
Send hver enkelt kunde et brev med en faktura på det skyldige beløb og en 8 dages frist til at betale. - HUSK indleveringskvittering.
Hvis denne frist overskrides starter du en småsag (her går jeg ud fra, at det er beløb under 50.000 vi snakker om)!
Jeg mener det koster 500,- pr. sag. - Jeg er ret sikker på en stævning har en vis indflydelse.