Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan undgår jeg svindel med kreditkort?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Følgende kan jo opstå med den nye købelov på webben.

En kunde køber produkter i webshoppen og vil betale med Mastercard.

Produktet sælges og handlen bliver accepteret i backend i shoppen og Mastercard transaktionen bliver gennemført.

Hvad nu hvis man bruger Nets og først kan se banktransaktionen op til 30 dage efter, når kunden jo har ret til at få sine penge tilbage efter senest 7 dage efter modtagelse af returproduktet i webshoppen?

I princippet kan kunden så bestille en vare, sende den retur og stoppe sin betaling. Vi skal så retur betale beløbet udne at have sikkerhed for at Mastercard transaktionen rent faktisk kommer til os?

Håber det giver mening.

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 553
Fra  dymagic Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du returnerer beløbet til en kunde, der har betalt med kreditkort, skal du returnere beløbet på samme transaktion. Dvs. retur på kortet.

Mener faktisk det er en del af lovgivningen for at undgå bl.a. checkrytteri.

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jimmy
Tak for hurtig respons.

Blot lige for at forstå det flow der måtte være, så kan jeg vel ikke se den bank transaktion der måtte være da Mastercard typisk er op til 30 dage om at komme via Nets? eller tage jeg fejl.

Det eneste transaktion jeg kan se via vores Dandomian modul er jo kun en intern eller .... 

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 553
Fra  dymagic Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har ikke erfaring med Dandomain - men i fx ePay og Quickpay vil man gå ind og finde samme transaktion som man brugte til at hæve beløbet på, og trykke "Refundér".  Derved føres pengene tilbage til kortet med reference til samme transaktion. 

Fra Kastrup
Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 33
Fra  YouWe ApS Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Fresno Bob,

Det problem vil du ikke opleve, heller ikke i DanDomains Betalingsgateway. Du skal altid sørge for at returnere det indbetalte beløb via Pay Manageren i DanDomain, så sørger NETS/Teller for, at de 2 ting ikke krydser hinanden. Du kan aldrig hæve mere end kunden har autoriseret dig til, ligesom du aldrig kan komme til at returnere mere end kunden har betalt. Det er helt underordnet, hvad der sker mellem NETS/Teller og din bankkonto.

Mvh.

Morten Sakariassen
YouWe ApS
DanDomain Design Partner

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Weber.

Vil det så også sige at jeg har mulighed for at nedjusterer et kredit beløb hvis nu kunden beslutter at beholde en del af en pakke?

Eller kan man kun krediterer præcist det samme beløb som der er betalt?

Fra Kastrup
Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 33
Fra  YouWe ApS Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, du bestemmer selv hvilket beløb du ønsker at returnere.

Hvis du har brug for det, kan jeg godt lige give dig en kort demo via skype el.lign. (Gratis selvfølgelig)

Mvh.

Morten Sakariassen
YouWe ApS
DanDomain Design Partner

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for tilbudet.

Kan være jeg vender tilbage til dig da jeg netop idag har fået indløsningsaftalen til shoppen og lige skal have den over Dandomain samt vores udvikler så vi kan se om der er hul igennem.

Tak for hjælpen.

Fra Kastrup
Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 33
Fra  YouWe ApS Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal være så velkommen :-)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)