Vi er igang med at lave en strategi for blogs på vores Webshop, nyhedsbreve samt vores sociale medier. Strategien er at have blogger tilknyttet som skriver om nye produkter eller hvis et produkt har en god historie som er relevant. Bloggernes indlæg vil blive lagt på vores sociale medier samt nyhedsbreve som Blog "teaser" altså hvor man får en lille kort snak af bloggen, men skal over på vores webshop for at få hele bloggen. Dette for at højne vores konvertering samt trække en del af bloggernes følgerer med også. Det vi dog er i tvivl om er: Frekvensen af bloges. Vi vil kun have blogs hvis de har et fornuftig indhold og ikke kun blog for blogs skyld. Hvor ofte skal man have blogs uden det begynder at ligne spam og dårlig markedsføring? Vi har en ide om at bloggeren får produktet (typisk en værdi af kr. 500,- til 1500,-) samt et gavekort på kr. 250,- pr. skrevet artikel. Er det rimeligt? Har nogen lavet en eller anden form for formel kontrakt i forhold til eksterne blogger? Hvornår på ugen er det mest optimal at smide blogs? Det skal lige nævnes at vi bakker vores blogs op med konkurrencer på de sociale medier af det omtalte produkt. Håber nogen har lidt guldkorn. |
Bumper, der må da være nogen der kan hjælpe...