Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføring/lancering af nyt koncept - dine 5 bedste råd?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Fra idé til lancering kan have mange former og kanter. Mange af jer herinde har stået med en idé, arbejdet i døgndrift på at udvikle konceptet og som lanceringen nærmer sig af dit nye online koncept, begynder man at overveje hvordan man skal markedsføre sit koncept og sikre at komme ud til sin målgruppe. Jeg selv står i denne situation, hvor jeg stadig arbejder på de sidste funktioner, fejl mv. med udviklerne og inden længe er konceptet klar til at blive lanceret. Jeg er gået igang med at være aktivdiverse sociale medier og har lavet en "Sign up" function , hvor folk kan tilmelde sig og modtage en mail, når sitet er live.

Følgende markedsføringsinitiativer: 

Twitter
Instagram
Facebook
Linkedin

Min tanke er når jeg har lanceret hjemmesiden, at tage fat i alle de store bloggere, samt magaziner især i USA og tippe dem om sitet i "håbet" om at de kan se den store værdi sitet og de så vil skrive indlæg, anbefale mv. deres læsere om sitet. Jeg har ydermere selvfølgelig fokus på SEO, men der stopper min kreativitet så hvad angår markedsføring. YouTube er ikke en mulighed i denne sammenhæng!

Har du gode tips og råd til promovering, markedsføring, med en begrænset markedsføringsbudget, så del meget gerne ud af din erfaring med at lancere og promovere et online koncept i fitness branchen. 

Ser frem til at høre fra dig, Camilla

Tilmeldt 16. Jan 13
Indlæg ialt: 78
Fra  Brøndholt CMS & design Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Camilla..

Forskellige forretningskoncepter og modeller kræver forskellige markedsføringsstrategier for at nå målgruppen.
Nu sælger du ikke Iphonecovers men rådgivning i form af træningsprogrammer. Derfor skal du nok først og fremmest fokusere på at dele din viden så folk får øje på dig, og lyst til at få dig som personlig træner. så fortsæt endelig med madopskrifter, kostråd og lignende !

Det er derfor fint at du har valgt Twitter,Instagram,Facebook, Linkedin til at dele det indhold du skaber. Men du skal overveje HVORDAN du vil bruge disse sociale medier, for der er rigtig mange muligheder på den front.

Blogs kan være et stærkt redskab i din markedsføring, jo flere læsere du får des bedre. Evaluerer hvert af dine blogindlæg, hvor mange kommentarer kom der ?, var indlægget populært ?, fik du flere besøg ? osv, og tænk over hvordan du kan gøre næste indlæg bedre. Få hjælp og inspiration fra andre. Overvej gæstebloggere og bliv selv gæsteblogger på andres sider. Øvelse gør mester

Nyhedsbreve er en nem og effektiv måde at få brugerne til at besøge din side igen. Sørg derfor for at det er nemt og synligt at tilmelde sig dit nyhedsbrev !.

I mine øjne er det vigtigste kvaliteten af det indhold du skaber og deler !. Gider folk ikke at læse dine blogs, opskifter osv, og sletter dine nyhedsbreve ulæst så har denne form for markedsføring ingen virkning. Så kvalitet frem for kvantitet.

Prøv i øvrigt at søge på 'content marketing' og 'Social media marketing'(SMM), så skal du nok finde en masse inspiration :)  

Held og lykke

Mads

brondholt.dk

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)