Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på fragt og hvordan jeg sætter det rigtigt op.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra 8260 Viby J.
Tilmeldt 28. Jan 08
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Har fået min første regning på POSTDK (packsoft). Her er alle mine fragt udgifter anført som momsfire.

Nu bliver jeg bare lidt i tvivl. Min webshop (sælger økovarer til private) tilbyder flere forskellige fragt priser efter varekurvens subtotal. Dvs. køber man for under 300 DKK. betaler man fuld fragt og over 300 DKK. betaler man ca. halvdelen. Ved køb over 600 DKK. betaler vi hele fragten (fri fragt)

Hvordan skal jeg gøre det korrekt? Kan jeg godt lave en faktura hvor der ikke er angivet moms på fragt, når jeg selv betaler en del af fragt udgifterne?

Et eksempel:

En kunde køber varer for 100 DKK. eks. moms

Moms udgør 25 DKK.

Subtotal 125 DKK.

Hertil lægges 55 DKK. til i fragt

Total 180 DKK.

Jeg angiver så kun de 25 DKK. til skat?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

det du kalder fragt her - må jo være frimærker og forudsat du bruger udlægsordningen = angiver alt korrekt på fakturaen og bogfører porto udg. og indtægt korrekt så alt kan spores, helt som angivet her - så betaler du kun moms af den del af fragten der overstiger din udgift . og du kan bruge samle ordning så de enkelte forsendelser kan udligne sig. Bruger du den ikke er der bare moms på det hele - læs denne med dens underlinks: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/05/porto-udlgsordningen.html 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 8260 Viby J.
Tilmeldt 28. Jan 08
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmmm Det virker meget indviklet.

Ja jeg er lidt grøn på det her område, men der er tale om pakkelabels via Pacsoft fra POST Danmark.

Kan man egentlig få tillagt moms på ens fakturaer fra POST DANMARK?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

det er ikke så indviklet hvis du læser linket fra før. Nej man kan ikke få moms på frimærker og alm porto (og om det omfatter pacsoft ved jeg ikke men tyder på det når du har fået regning uden moms - der må du spørge post danmark / pacsoft)

Man betaler moms for såkaldte erhvervspakker, men her er post danmark så fragtmand mere end post og der er ikke frimærker på

Udlægsordningen kan kun bruges som beskrevet og kun i forbindelse med porto/fromærker der er købt uden moms -  ellers skal du lægge moms på hele din fragt til kunden

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 8260 Viby J.
Tilmeldt 28. Jan 08
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Så hvis jeg vælger at ligge moms på hele beløbet inkl. fragt, så bruger jeg ikke udlægsordningen? Men så vil jeg jo alligevel betale moms til SKAT på fragten.

Jeg har forstået at jeg via udlægsordningen skal sørge for at betale moms af plus differencen. Men den løsning jeg har valgt nu, vil altid give underskud for mig?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

jimscheel:

1

Så hvis jeg vælger at ligge moms på hele beløbet inkl. fragt, så bruger jeg ikke udlægsordningen?

2

Men så vil jeg jo alligevel betale moms til SKAT på fragten.

Jeg er usikker på om du læste linket men

1 - hvis du lægger fragt på hele din fragt eller porto til kunden så skal du ikke bruge udlægsordningen - det er ikke dig der betaler momsen - det er din kunde - momsen er ikke en del af din omsætning eller fortjeneste - MEN du bliver jo dyrere set med en ikke momsregistret privat kunde

2

Du skal betale den moms som din kunde betaler til dig - ind til skat - det er som i 1 -. slet ikke en del af din forretning - du skal lære at skille moms og fortjeneste helt fra hinanden

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)