Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Manglende betaling

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Sorø
Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino.

Jeg vil prøve at gøre en meget kompliceret sag kort og forhåbentlig forståelig.

Jeg har en kunde som jeg kender privat der, giver mig til opgave at lave t-shirts til deres firma, til et event de skal til.
Vi får et problem undervejs da de mener jeg har købt den "forkerte" koksgrå, og det lader jeg så falde til deres fordel og siger de selvfølgelig ikke skal betale for de koksgrå trøjer så. Derimod ønsker de så at få lavet orange t-shirts, hvor vi derefter aftaler at hun kun skal betale mine udgifter på 3200 kr for ordren. Dette bliver bekræftet og jeg trykker og levere derfor trøjerne. Jeg står så i den situation at den nye aftale på 3200 kr er indgået privat, altså over facebook og bedes leveret til hendes adresse, derfor går jeg ud fra det er en privat handel, da hendes leder i virksomhed ikke har bestilt trøjerne og at vi aftaler at hun overføre penge privat frem for igennem virksomhed, og at de ydermere skal leveres til hende privat?

2 dage efter skriver hun at nogle af trykkene er gået lidt løs på tøjet og jeg tilbyder så derfor for god orden og pli at fikse trøjerne kvit og frit hjemme hos hende selvsamme aften, men dette ønsker hun ikke. ydermere heller ikke at levere dem tilbage?

Det store problem er så nu at jeg har sendt hende en rykker til hende som privat person, da jeg mener det er hende der har bestilt varen, men det hævder hun at det ikke er? Hvordan er jeg stillet nu her? 

Håber i forstod den MEGET lange handling, som er blevet forkortet ned på meget få ord.

På forhånd tak!

Fra Køge
Tilmeldt 25. Jun 13
Indlæg ialt: 22
Fra  Superfinish malerfirma Skrevet kl. 06:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder i mine ører som du har solgt til en privatperson, da jeg ikke går ud fra hun har underskrevet sig med firma navn på sin facebook side.

Hvis hun ikke på skrift har bestilt i firmanavnet kan jeg ikke se andre muligheder en privat salg!

ofte er det ikke kun ejeren af et firma der handler, derfor formoder jeg hun er juridisk forpligtende til at betale.

Ellers må hun får firmaet til at bekræfte at det er dem som har bestilt varene og hæfter for bestillingen.

Held og lykke med inddrivelsen.

med venlig hilsen

Camilla

Malerfirma Superfinish

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej nicolai2912

Ifølge købeloven skal du sende faktura til den der har bedt dig gøre arbejdet. Betaler hun ikke,

er det hende du skal tage til incasso.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

som udgangspunkt skal du altid have den defekte varer retur og en fejl rettes til det oprindelige bestilte

du skal derfor ikke en andengang acceptere at koksgrå ombyttes til orange det må være til den rigtige koks grå ellers er det en ny ordre

jeg har tegnet et inkasso abonnement hos hornskov inkasso til ca 3000 kr så skal jeg bare sende dem ind

du kan godt starte med en sag under abonnementet

de tager sager fra 3 mdr før abonnementer 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)