Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor har jeg problemer med at holde på mine udviklere?

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Aars
Tilmeldt 26. May 11
Indlæg ialt: 233
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Jeg har FULD sympati for  trådstarter i alle henseender (du er ikke alene om problemet)  - og kender selv problemet med programmører der tager munden for fuld og tror de er hævet over massen når de ikke levere/kan finde ud af det!.

I min vurdering er der generelt  MAX 1(eller mindre)  relevant og troværdig programmør for hver 10 der tilbyder sig som programmør, også her på amino!, der er selvfølgelig forskel på hvad men programmer og hvad kravene er.

om programmører er fætre kusiner, venner eller freelancer fra amino, kan simpelthen ikke forsvare at de hopper fra en klar aftale/kontrakt (som jeg forstår trådstarter har i flere tilfælde ??), indgår man en aftale som man skal huske er gensidig, må man også være Mand/dame nok til FØR MAN SKRIVER UNDER at vurdere om man kan overholde den og  levere som aftalt, og ved problemer er man da selv den første til at prøve at løse det på bedste vis over for kunden., og er/vil man samtidig ikke i konstruktiv kommunikation om problemet til udbyder, så er det simpelthen ikke udbyders fejl men programmører som er opdragene/uprofessionelle og som burde finde sig et andet erhverv, og først vende tilbage når de har lært deres håndværk og at indgå aftaler som kan holdes. -

Tænk- livets regel sæt gælder også (de dårlige) programmører

så kan man heller ikke forsvarere programmør som mange skriver "man får hvad man betaler for"- Fan´me det er til at brække sig over sådanne generelle udtalelser der skal forsvare en uprofessionel programmør der bare siger ja i flæng , uden at vide hvad et ja betyder.-  man har indgået en aftale til en aftalt pris som begge har vurderet og accepteret ved at skrive under, BASTA!(for begge parter)-

Jeg har haft dårlige programmører til over 1000 kr. i timen, og haft unge og faglærte der magter opgaven til under 200 kr. i timen det er simpelthen, programmørens egen dygtighed, vilje, kommunikation,kemi, og professionelle fantasi til at løse opgaven der giver udspillet.- nøjagtig som i alle andre fag og brancher!

Det er simpelthen for let at "kalde" sig programmør og tager 500 + i timen, eller hvilken aftale man indgår, og skide på kunderne og hans projekt der har brug for den leveret og aftalte vare, det ødelægger det for de seriøse .-  og de seriøse, dem kender jeg trods alt også en del af :-)

At der er så mange(også i denne) tråd efter tråd der forsvarere (dårlige) programmør(og andre erhverv) for dårlig opførelse og næsten gør udbyder som syndebuk, gør jo bare disse  personer selv og hele Amino som en utroværdig platform for at spørge om professionel råd og hjælp, og regne med at få den!!- det er vel ikke meningen med Amino eller hver enkelts hjælp???

Trådstarter: hvis du ønsker, er du velkommen til at skrive til mig PB, så skal jeg gerne give dig mere om min erfaring, her i tråd vil den blot forsvinde i mudder.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Bo.. Det var lige godt det bedste svar/respons jeg nogensinde har fået/læst herinde! Stor TAK!

Du kan godt regne med at høre fra mig.. Det lyder som om du har noget fornuftigt at sige :o)

Mvh. Jesper

Fra Højslev
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 129
Fra  Lethers Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jesper,

Du er på ingen måde alene. Jeg har brugt freelancers både til SEO og programmering. Begge dele med stor variation i kvaliteten. Mine største problemområder er ligesom du selv oplever: Fristen for, hvornår opgaven skal være løst, ikke bliver overholdt. Evnerne ikke altid rækker og der derfor ikke altid kan laves lige præcis det man vil have og har aftalt (både med billeder og forklaringer på tekst).

De kloge hoveder der sidder og laver de her ting, er ikke altid lige så gode sælgere (egne chefer). Derfor kunne de med fordel gå sammen og finde en partner der faktisk kan finde ud af projektledelse.

Men der findes også de dygtige, men man kan med fordel kigge på freelance sider. Har haft stor succes med, at oprette en testopgave og vurdere freelancerens evner ud fra testopgaven.

Med venlig hilsen

Rune

Jeg er ejer af Marketingsvirksomheden Lethers.dk. Online markedsføring og rådgivning til dig!

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Bo , Rune,
Nu kommer der nok snart en programmør som siger at det er jeres egen skyld og i ikke har beskrevet opgaven godt nok :)

Fra Aars
Tilmeldt 26. May 11
Indlæg ialt: 233
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders S:
Bo , Rune,
Nu kommer der nok snart en programmør som siger at det er jeres egen skyld og i ikke har beskrevet opgaven godt nok :)

jeps Anders, det er ihvertfald ikke andre end vores egen skyld uanset hvad, at dem som man hyre ind til det som de er skarpe til, ikke forstår at løse opgaven Wink

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Bo Schønemann:

Anders S:
Bo , Rune,
Nu kommer der nok snart en programmør som siger at det er jeres egen skyld og i ikke har beskrevet opgaven godt nok :)

jeps Anders, det er ihvertfald ikke andre end vores egen skyld uanset hvad, at dem som man hyre ind til det som de er skarpe til, ikke forstår at løse opgaven Wink

Det var da en dejlig - omend ikke ligegyldig - ting I kunne blive enige om der.

Der findes lige så mange dårlige opgavestillere som der findes dårlige udviklere. Jeg har erfaring med begge dele - fælles for dem begge er at når et projekt kuldsejler så er det altid den anden der bærer skylden... pudsigt nok.

Jeg er faktisk at tog vi fat i trådstarters udviklere, så ville vi også modtage adskillige begrundelser for hvorfor han som opgavestiller ikke selv løftede opgaven. Virkeligheden er bare at for os som ikke kender kravsspecifikationen eller udviklernes kompetenceniveau må jo bare antage at en af parterne har sovet gevaldigt i timen. Og personligt synes jeg det virker besynderligt med så mange udviklere igennem at projektet stadig ikke er lykkedes. Så må man jo drage de konklusioner man vil.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)