Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate eller knowledge website

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Står og er blevet lidt sur, og har derfor lidt ekstra energi og vil i den forbindelse prøve at starte et site op, mest for læring. Har 2 muligheder i tankerne

a) et affiliant website ala http://uncrate.com/

b) et knowledge site ala http://hbr.org/ 

og før jeg begynder ville jeg lige hører om der var nogen gode bud på indspark til enten a eller b.

.. hvis du er nået så langt i teksten før du er hoppet videre så er hermed en uddybning på a og b

A:

ved at følge nogen af de relevante sites / personer vil jeg kunne udvælge trends omkring produkter som der kan skabe basen for grunden til at komme. spørgsmålet er så om man skal starte på dansk eller på engelsk ?

På det personlige plan vil det give mig en gevinst ved at få en dybere forståelse for logikkerne bag ved sådanne sites. 

B:

Jeg har en længere varerende uddannelse inden for feltet som siden skulle være omkring og vil have det skabe værdien for brugerne ved at skabe værktøjerne der forklare de langhåret opgaver der fortælles om i linket som ref. Fordelen ved at ramme et geek site er at mine brugere, hvis og når sådan nogen kommer, vil være dedikeret og ligestående, hvilket vil skabe en dynamik som på det personlige plan vil give mig et nødvendigt sted for vidensdeling. 

I denne udfordring vil jeg også få et indblik i crowdsourcing / management som vil være en styrkelse senere.

så nogen inputs ?

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer nok lidt an på hvordan du vælger at udføre opgaven. Affiliate site er nemt at administrere men normalt er din indtjening lav. Der er undtagelser, men jeg er ret sikker på at under 5% af disse sites tjener mere end 5000kr. per måned.

Knowledge sites lyder godt, men det kan være svært at få nye brugere til at side der er tom for brugere. Så det kan være svært at få en direkte betaling fra brugeren, dermed skal du leve af reklamer.

Er der noget der afholder dig fra at lave begge sites? Jeg tror at rigtig mange der har affiliate sites har en lang række sites som hver især giver et lille bidrag til din løn. 

Det er ikke muligt at sige direkte hvad der er bedst at satse på  af dansk og international site, der er forskel i dit netværk kontra et stort marked, men reklame penge afhænger altså også lidt af hvilket land brugeren er fra, hvilken branche, og hvor ivrig et firma er ect.

Det er jo en del af forretningsideen som du selv skal sætte sammen, der er ikke faste priser og de svinger fra dag til dag. Når du har lagt dig fast på hvor dine penge skal komme fra kan du evt prøve at spørge, hvem der er værd at se på indenfor pågældende felt - men det er altså ikke noget folk er glade for at tale om. Sikkert fordi der ikke er et entydigt svar men det er nemt at tage fejl.

Prøv evt. at besøg Flippa.com og se om der ikke skulle være et bestående site med brugere til salg til en ok pris. Måske du er heldig der er et der matcher dig.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)