Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spm til programmør ang APP/Web site workload og programming language/method

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 6. May 12
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Jacobsen:
Se, det er nok forskellen på udviklere og brugere. Vi udviklere ved, at i rigtig mange apps, ligger +80% af kodearbejdet i backenden, og det er her de største udfordringer ligger. At lave en højtydende backend, som kan håndtere store mængder data, trafik og requests, er ikke en triviel opgave. App'en er i mange tilfælde jo bare en brugerflade, som i sig selv ikke har den store funktion, hvis ikke den er koblet på en backend

Kan man lave backenden i titanium også? Jeg har virkelig dårlig forståelse for det her.. Er det noget sted hvor man kan læse og få en forståelse for hvordan det hele hænger sammen og hvordan en app rent faktisk opbygges i praksis? Her mener jeg ikke steder som codeacademy osv der lærer en at code, men mere en slags break down web/app programmering og en forklaring af de forskellige koncepter

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
aktiespekulant:
Kan man lave backenden i titanium også?


Nej det gør man ikke



aktiespekulant:
Er det noget sted hvor man kan læse og få en forståelse for hvordan det hele hænger sammen og hvordan en app rent faktisk opbygges i praksis?


Jeg kan prøve at forklare det. Jeg arbejder jo med det :)

Det første man gør med sådan en opgave (nu tænker vi os en iPhone app med tilhørende server del) er at definere hvad der skal laves på telefonen og hvad der skal ligge på serveren. På serveren koder man det enten i .NET eller PHP (der er også noget der hedder node.js som er javascript på serveren.) - og der kan også benyttes andre sprog men dette er de 2 mest brugte. Man kan også her finde ud af hvad app'en skal kodes i. Skal det være det normale sprog man benytter på den eller skal det være et program (som Titanium).

Man gør tit det at telefonen bruges til at indhente data (gps data, billeder, tekster fra brugeren) og disse sendes til serveren som så gemmer dem så de er koblet op på den enkelte bruger/telefon.

Du kan så som ejer måske bruge et CMS som system hvor du kan se/rette i data og der kan også laves en webside hvor dine brugere kan se deres data eller andre ting.

I sådan et projekt er det sjældent at du kan bruge samme person til at lave det hele og du kan så med fordel bruge en til at lave serverdelen og hyre en anden til at lave app'en. Der skal uanset hvad laves noget dokumentation til hvilke funktioner der skal kaldes på serveren hvis telefonen skal snakke med den.

Med dette skal man også holde sikkerheden i tankerne da her kan der sagtens ligge nogle huller. Jeg var selv med til at lukke sådan et hul hos et dealsite som kunne bruges til at "lukke" en masse tilbud så butikkerne kunne få deres penge hjem.

Men det bedste du kan gøre er at hyre en til at gennemgå dit projekt og komme med hans tanker til hvad der skal laves og hvordan (måske uden at gå i detaljer med det).

Du skal bare huske at følge med og spørge programmøren hvis der er nogle ting du vil have uddybet. Selv har jeg på mit kontor følgende seddel:

Husk at skrive din kode som om, at ham der skal overtage den er en afstumpet voldspsykopat der ved hvor du bor
Side 2 ud af 2 (12 indlæg)