Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføring af hyldeserie

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Apr 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har over det sidste halve år designet på en hylde serie jeg fik en ide til, som nu er ved at tage sin endelig form. Produktet har modnet henover de sidste 3-4 måneder, og har være igennem flere prototyper, og nu er det snart klar til at lave et prøve salg/markedføringstest. Har en virksomhed til at fremstille serien, arbejder på emballagedesign pt. og har styr på samlingsmanual mm.

Min næste udfordring er hvordan det nemmest er at tilgå marked uden at brænde nallerne? Vil gerne vise produktet frem for nogle der kunne have lyst til at tage det til sig, og de skal derfor ikke blive skræmt over jeg måske har overset noget, så jeg ligesom har brugt min chance for at komme ind hos dem. Det er blandt andet også derfor jeg har ladet produktet modne, for at sikre alt er med inden fremvisning for potentielle kunder.

Min egen tanke omkring hvor de sælges er gennem mere high-end møbelforretninger. Jeg ser selv hylden, som et simpelt produkt, der udstråler kvalitet og gennemtænksomhed. Den bliver fremstillet i materialer så som teak, eg, douglas mm. - det afhænger af hvad marked efterspørger.

Min egen tilgang til første prøvesalg vil være at tage kontakt til f. eks Thorsens møbler i Århus og tage et snak helt nede på jorden omkring hylden og fortælle dem at jeg vil sætte pris hvis de vil give mig feedback på designet og ideen, da det er under udvikling. Altså ikke lave et direkte salg, men åbne muligheden for at de kan være med til at forme den, så den bliver interessant for dem.

Tænker også om jeg skal have et komplet produkt med ud at fremvise eller er det fint med nogle high-end renderet billeder, hvor hylden er indsat i et miljø, der løfter produktet til det niveau jeg ser det passer ind i? 

Har mange tanker omkring hvordan det første salgsspadestik skal tages, men jeg er ikke sælger og har aldrig prøvet det før.

Håber der er en der kan hjælpe mig med lidt feedback, indgangsvinkler, bullets mm. - alle forslag tages imod med åbne arme! Tak

De gladeste hilsner

Allan

Tilmeldt 12. Apr 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan det virkelig passe, der ikke er nogen der har noget erfaring i hvordan man angriber en lignende situation? Håber på der er en der kan komme med lidt indspark, så jeg måske undgår at træde forkert, når produktet skal fremvises.

Håber at høre fra jer. I må også meget gerne sende mig en PM.

Med venlig hilsen

Allan

Tilmeldt 20. Jul 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart ville jeg prøve, som du siger, at komme ind på det marked gennem nogle møbelforretninger. Din produktprofil er tydeligvis høj, så du skal nok styre udenom Bilka, MyHome osv, og i stedet gå de lidt "dyrer" veje Smile

Men som købmand vil din møbelforhandler nok ikke bare tage det ind uden videre, så du skal nok have det solgt det til ham til en MEGET god pris for ham. Han kunne så markedsføre det til en billig udsalgspris (spar 50% måske? ) for at få gang i salget.

Jeg ved godt at det nu ikke lyder som om du kommer til at tjene ret mange penge, men i første omgang handler det om at du får dig skudt ind på markedet og får en solid plads. Og så se om dit produkt overhovedet kan sælge. 

Det er en investering for dig, og ja, der kan der være risicis ved det, men en solid markedsføring og en god intropris, kan altså gøre meget ;)

Håber det gav lidt? jeg har ikke selv så meget erfaring på området heller, men det ville være min indgangsvinkel :)

Tilmeldt 12. Apr 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Oliver,

Du har ret i at produktkvaliteten ikke egner sig til de billigere steder, og vil derfor ikke henvende mig til dem. 

Syntes det lyder som en fin indgangsvinkel, det kunne godt være jeg skulle gøre brug af denne. For lige at understrege, gør jeg det ikke for pengenes skyld, men for at overbevise mig selv om at, der er nogle der ser at mine ideer er mere værd end bare nogle streger på computeren.

Hele motivationen i mig, er at jeg kan udfylde et behov, der hvor det er og folk sætter pris på det jeg laver.

Jeg syntes det var et fint indlæg og det gav mig nogle ideer til salget, og det var jo det jeg skulle bruge. Jeg takker for svaret :).

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)