Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Købsmoms ved ikke momregistrered virksomhed

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg har læst nogle indlæg, uden dog at finde svaret.

Hvis jeg køber ind i EU for 125 kr (momsen undgår 25kr),

er mine omkostninger 100 eller 125 kr (jeg er ikke momsregistreret), som jeg kan trække fra?

Jeg tror, mine 25 kr bliver "et tab".

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja som ikke momsregistreret er den moms du betaler, uanset du køber med dansk moms eller betaler importmoms - en del af din udgift - men jo ikke helt tabt, da der jo er fradrag for selve udgiften helt på linje med for selv varens pris

vær opmærksom på at du ikke må importere til videresalg fra UDEN for EU (du risikerer varen ryger retur uden import reg) Du kan godt være importregistreret og stadigt ikke momsregistreret hvis du ved du holder dig under de 50 t på 12 mdr rent praktisk - og en sådan registrering er gratis

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Ja som ikke momsregistreret er den moms du betaler, uanset du køber med dansk moms eller betaler importmoms - en del af din udgift - men jo ikke helt tabt, da der jo er fradrag for selve udgiften helt på linje med for selv varens pris

Cookie - John Hannover:
Ja som ikke momsregistreret er den moms du betaler, uanset du køber med dansk moms eller betaler importmoms - en del af din udgift - men jo ikke helt tabt, da der jo er fradrag for selve udgiften helt på linje med for selv varens pris

Tak for svaret. Har desværre alligevel ikke helt fattet det: Kan jeg trække 100 eller 125 kr fra? som min udgift i min bogføring.

I mine tidligere forespørgsel fik jeg at vide, at når man er momsregistreret, køber i EU MED KØBSMOMS (sælgeren ville ikke sælge uden),

kan man IKKE trække den fra, når den er specificeret på fakturaen... 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du har betalt 100 kr for varen + 25% moms = 125 kr så kan du trække 125 kroner fra som udgift (og 0 som moms når du ikke er moms registreret)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for info.

En sidste ting.

Jeg har planer om at lægge nogle GRATIS gadgets til mine forsendelser.

Dem vil jeg hente i China.

Skal man også være importregistreret , hvis man ikke sælger, men bortgiver disse ting?

Og kan jeg trække mine udgifter fra?

Tilmeldt 20. Jul 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det skal du nok. Det er ligemeget hvad du skal bruge varerne til, for at importere varer fra Kina ville det være en god idé at være importregistreret. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Amadeo:

Tak for info.

En sidste ting.

Jeg har planer om at lægge nogle GRATIS gadgets til mine forsendelser.

Dem vil jeg hente i China.

Skal man også være importregistreret , hvis man ikke sælger, men bortgiver disse ting?

Og kan jeg trække mine udgifter fra?

ja du skal være importregistreret og ja du vil kunne trække omkostningen fra - det er som en del af varen eller markedsførings udgift så det vil du kunne gøre - Er du også momsregistreret vil momsen ikke være en udgift, ellers må du bare tage momsen som en udgift

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)