Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dinero: Bogføring af bilag fra før selskabet er oprettet

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 9. Apr 14
Indlæg ialt: 2
Fra  UX mentor Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er!

Jeg har oprettet et selskab pr. 30. januar, og har valgt at have første regnskabsår fra 1. januar 2014 til 30. juni 2015, altså 18 måneder, som man jo kan.

Man kan trække udgifter fra til selskabsstart mm. op til 6 måneder før oprettelse af firmaet, altså fra 1. august 2013.

Jeg prøver nu at bogføre bilag i Dinero fra efteråret 2013, men får ikke lov, og en fejlmeddelelse, der siger, at det ikke er det rigtige regnskabsår.

Hvordan løses dette? 

Skal jeg oprettet et regnskabsår før det nuværende - svarende til kalenderåret 2013, og altså skævt i forhold til de kommende perioder? Og så bogføre i det?

Og hvordan med afregning af moms? Kan man efterregulere, og hvordan bogføres det?

Glæder mig til at høre jeres input!

Mange hilsner,

Frederik Bundgaard

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

lad os slå fast at der er absolut max 6 mdr og de kan sagtens vælge at forkaste noget men det skal i alle fald bare være ting du kun har anskaffet for at kunne stifte selskabet og ikke noget du har kunnet bruge privat i de 6 mdr og du må ikke ha solgt noget som helst uden moms inden du stiftede

Når den er hjemme, så skal det hele bogføres primo jan (f.eks 1/1) 2014 - hvilket jo er lidt uheldigt da du nu så skal hen og lave efterindberetning af moms for 1. kvartal som jo er ud over sidste frist 

Du kan se mere om det her http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/aktiverogvareridenstiftelse.html 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 9. Apr 14
Indlæg ialt: 2
Fra  UX mentor Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hurtigt svar! :-)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)