Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunde er lukket - kan jeg få momsen tilbage?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 17. Sep 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg står i den uheldige situation, at jeg er blevet kaldt ind som hjælp til en virksomhed, der har store finansielle udfordringer.

Flere af virksomhedens kunder, som mangler at betale deres fakturaer (de får 30 dages kredit, er dog aldrig blevet rykket for manglende betaling eller sendt i inkasso, som man burde)

Jeg har nu arbejdet den sidste måned på at få penge hjem fra de kunder, som endnu er eksisterende. Det er en hård kamp, når kunderne ikke er vant til at blive rykket, og skræmmende at se, at nogle kører sin virksomhed på den måde.

Jeg har nu en udfordring med de kunder, som er gået konkurs. Jeg kan læse mig frem til, at jeg kan få momsen tilbage fra dem? Men hvordan gør jeg, og har nogle erfaringer med dette?
Hvad er kravet, når man taler om en kunde som er henholdsvis enkeltmandsvirksomheder eller ApS.

På forhånd tak

/ Mads 

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Udgiftsføre dem på en konto under salgsomkostninger kaldet ''tab på debitorer'' med momskode, så skulle den være i vinkel. Modkontoen er naturligvis debitorer.  

Således vil du modtage den moms du i sin tid betalte da du fakturerede dem retur.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)