Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Chatfunktion - Hvad skal jeg spørge om?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra 8000, Århus
Tilmeldt 15. Jul 14
Indlæg ialt: 9
Fra  Jensen-Company.dk Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige implementeret chatfunktion på min hjemmeside, men er i tvivl om hvad jeg skal spørge om. 

Lige nu skriver jeg: Hej, hvad kan jeg hjælpe med?

Mit spørgsmål går på, om nogle har erfaring med at nogle vendinger, som giver den bedste respons? "Kan jeg hjælpe dig med noget?" - "Er der noget jeg kan hjælpe dig med? :-)" eller andet?

Det skal gerne virke seriøst, men heller ikke som om, at det er en robot, der skriver.  

Venlig hilsen
Christoffer Jensen 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 15. Jul 14
Indlæg ialt: 7
Fra  Skoexperten Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christoffer,

Jeg har haft gode erfaringer med at holde det kort og 'hjælpende', således de besøgende ikke bliver overvældet af chatvinduet, der pludselig popper op. Jeg tror i hvert fald det er vigtigt at holde det hjælpende og ikke sælgende. En vending ala 'Hej, jeg sidder klar til at hjælpe dig, hvis du har behov for det :-)' eller 'Hej, har du brug for hjælp? Jeg sidder klar til at hjælpe dig :-)' --> det er i hvert fald disse sætninger, vi har brugt med stor succes. Det skal siges at vi har forsøgt os med andre (og længere) vendinger, men har fået klart mest respons med de to ovenstående. 

Ydermere vil jeg anbefale at have et billede af dig selv i vinduet, da det gør det mere personligt og dermed afhjælper 'robot-problematikken'. 

Fra 8000, Århus
Tilmeldt 15. Jul 14
Indlæg ialt: 9
Fra  Jensen-Company.dk Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob

Mange tak for det fine svar. Det vil jeg prøve at teste lidt på.

Venlig hilsen
Christoffer Jensen 

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Personligt mener jeg det er helt overflødigt at "sig noget"....

En af mange grunde til at surfe rundt på nettet og ose, er netop at undgå påtrængende sælgere.

Fint nok med en chat online, så man kan spørge direkte hvis der er noget man er i tvivl om. Men lad det være op til den enkelte potentielle kunde at starte dialogen.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 15. Jul 14
Indlæg ialt: 7
Fra  Skoexperten Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det afhænger selvfølgelig af hvad man sælger - hvis det er små 'nips ting', så vil det naturligvis blive opfattet en del anderledes end hvis man venligt henvender sig til folk, der sidder og kigger efter en seng :-) 

Som jeg ser det er det et spørgsmål om, hvor kompleks produktet er og hvor meget det koster.

Fra 8000, Århus
Tilmeldt 15. Jul 14
Indlæg ialt: 9
Fra  Jensen-Company.dk Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan have ret i, at nogle kunder måske føler sig pressede til at købe, hvis man trænger sig for meget på. 

Vi sælger designlamper og brændeovne. Altså ting, som kræver meget overvejelse, og hvor kunderne ofte har nogle spørgsmål inden køb.

Det er helt nyt med chat, så har ingen erfaring i det. Kun hvad jeg selv oplever når jeg er på nogle sider. Lige nu "popper jeg op" allerede efter 60 sek, men det kan jeg godt se, nok ikke er optimalt.

Jeg vil bare rigtig gerne i dialog med kunderne, da jeg kan se (bare på 3 dage) at jeg har kunne sælge til størstedelen af dem, som stiller spørgsmål.

Kan man tillade sig at gå hårdere til Returning besøgende?  

Venlig hilsen
Christoffer Jensen 

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Var det mig, ville jeg skrive noget i retning af; Hej, hvis du har nogen spørgsmål, er du velkommen til at skrive dem til mig og få dem besvaret :)
Kort, informativt og ikke direkte salgsorienteret :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)