Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger erfaringer med stiftelse af et IVS!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Starup
Tilmeldt 10. Sep 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Mig og en kammerat er igang med at stifte et IVS selskab, og jeg vil gerne selv se om jeg kunne klarer denne opgave. Jeg søger derfor erfaringer fra folk der selv har prøvet dette, eller folk der har en vis ekspertise indenfor dette.

Jeg er privatkunde i Danske Bank og de kommer med følgende 3 muligheder for mig i forhold til stiftelsen af vores IVS selskab:

1. Jeg hyrer en advokat til at skrive stiftelsesdokument, vedtægter og ejerbog. Advokaten skulle så have en klientkonto som kan bruges til at bekræfte selskabskapitalen på 1 kr. Jeg skal her betale gebyr for oprettelse af cvr.- gebyr for oprettelse af erhverskonto og selvfølgelig advokatens arbejde. 

2. Jeg skriver selv stiftelsedokument, vedtægter og ejerbog og sparer advokatens arbejde væk. Dog skal Danske Bank have ca. 1800 kr. for at klare bekræftigelsen af selskabskapitalen. Jeg betaler her for, gebyr for cvr registrering, gebyr for oprettelse af erhvervskonto og bankens arbejde.

3. Jeg hyrer en revisor til at skrive dokumenterne og betaler banken for at bekræfte selskabskapitalen. Derudover betaler jeg for gebyr ved cvr registrering og gebyr for oprettelse af erhvervskonto. 

Det skal siges at jeg har skrevet stiftelsesdokument og vedtægter ud fra en skabelon jeg fandt. I min verden virker det til at det ville være hovedløst ikke at vælge nr. 1 da det i min verden er billigst og det tager kortere tid. Kom gerne med jeres erfaringer vedr. valg bank, erfaringer med stiftelse af IVS osv. 

Mvh Heino

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis det er under 25.000 kr du stifter med, behøver du ikke andre end dig selv til at lave en egenerklæring for kapitalen og kan selv stifte derefter (stadigt kan der være mange enkeltpunkter, specielt hvis man er mere end en ejer som det er godt at få juristhjælp til at få korrekt - ejeraftale og desuden forhåbentlig besked om lovpligt arbejdsskade forsikring) 

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/05/ivrkstterselskab-eller-ivs-ogsa-kaldet.html kan være nyttelæsning i alle fald

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk og skift bank inden du går igang, vælg en af de små lokale banker.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 01:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Spar advokat og revisor og følg Erhvervsstyrelsen vejledninger

http://erhvervsstyrelsen.dk/ivaerksaetterselskab nederst på siden.

HUSK! Få oprettet din erhvervskonto straks og indsæt minimum kr. 1,00, hvorved denne er klar, når du IVS er registreret og du har modtaget et CVR-nr.

Tonny

John har helt ret i, at der ikke skal bruget advokat, godkendt revisor eller bank til godkendelse af kapitalen. Du kan bruge den såkaldte "Egenerklæring" til stiftelsen, hvis kapitalen er mindre den kr, 25.000.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 07:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:
, vælg en af de små lokale banker.
ja alt andet vil være næsten håbløst. Meget godt råd!

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

fint at prøve en lille bank men man skal nu ikke overse, at det er ganske vanskeligt at bare få en erhvervskonto i en hvilken som helst bank, hvis de ikke kender en som kunde inden.
Tag derfor som minimum og prøv den bank du har selv uanset størrelse. Visse banker giver altid gratis erhvervskonto til deres gode og kendte kunder (type fordel +) - men tag bestemt også et par små banker med i tilbudsrunden.

Når man ikke er startet op er det jo let at hente en række tilbud ind - og KAN man få en anden bank end ens personlige, så KAN det bestemt i visse fald være en fordel - jeg siger bare man vil opdage det er vanskeligt (og regn med selvskyldner kaution som en selvfølge hos dem alle)

Jeg har før opfordret til, at de som finder banker der generelt bare siger OK til nye erhvervskonti uden det er ens personlige, melder ind, så alle kan få fordel af det. De jeg har set er Møns bank og Slagelse (bank eller andelskasse) som hver sin Amino bruger har sagt er helt åbne over for nye erhvervskonti

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Heino

Jeg vil også vælge pkt. 2.

Men hvorfor: skal Danske Bank have ca. 1800 kr. for at klare bekræftigelsen af selskabskapitalen.?

Jeg har selv stiftet holding/driftselskab med et kontoudtog fra banken. Ikke netbank. Det kostede "0".
Husk at der skal stå firmanavn: xxx under stiftelse.

Fra jeg sendte papirer ind til modtagelse af CVR.: Ca. 3 uger.

Jeg sendte med post, da jeg ikke kunne logge på.

Johnny

Fra Starup
Tilmeldt 10. Sep 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar. Så må jeg lige kigge på de forhold er der gør sig gældende i en ejeraftale.

Lige et tillægsspørgsmål: 

Er det muligt at indsende registreringblanketten uden man har modtaget kontonummer?

- Hvis ja, skal man lave nogle specielle ændringer i stiftelsesdokumentet eller egenekleæringen? og hvordan er proceduren? 

På forhånd mange tak!

Mvh Heino

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg vil mene du er nødt til at ha et reg nummer for at kunne egenbekræfte at kapitalen er der, men jeg tror nu faktisk ikke de stiller det som krav. 

Du skal jo bruge kontonummer i alle fald, så det burde kunne løses - men i princip - mener jeg kapitalen må være til stede i en helt almindelig papkasse (duer jo bare ikke når du først kører - så løs det)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener som John Hannover. Sørg for at sendes samlet. Så skubber du ikke sagen.

Jeg fik mine konto nr. dagen efter, de var bestilt.

Johnny

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)