Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tekst til handelsbetingelser

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Karlskrona
Tilmeldt 14. Nov 11
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Når jeg skal til at skrive omkring bestilling, levering, reklamationsret, returret osv under handelsbetingelser, hvor finder jeg så de obligatoriske ting, der skal indgå under sådanne emner?

Kan jeg kigge hos konkurrenterne og bruge deres (uden at kopiere)? Eller er det mere indviklet end som så?

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 09
Indlæg ialt: 292
Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du at gøre med fjernsalg, så skal du iagttage forbrugeraftalelovens bestemmelser, herunder navnlig fortrydelsesretten. Bemærk særligt, at denne lov for nyligt er opstrammet, hvorfor der er kommet nye skærpede regler omkring oplysningspligt før og efter aftalens indgåelse, fortrydelsesretten og standardformular, m.v. 

For så vidt angår reklamationer, så skal du iagttage købelovens bestemmelser herom. Vær særligt opmærksom på, at der skelnes mellem forbrugere og erhvervsdrivende. Årsagen til denne sondring er, at du har mulighed for at lave en bredere ansvarsfraskrivelse for erhvervsdrivende fremfor forbrugere.

Det vil sige, de obligatoriske elementer i salgs- og leveringsbetingelser finder du primært i forbrugeraftaleloven og købeloven.

Du kan søge "inspiration" hos andre. Dog skal du være opmærksom på ophavsretsloven samt duplicate content.

 

Fra 8000, Århus
Tilmeldt 15. Jul 14
Indlæg ialt: 9
Fra  Jensen-Company.dk Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

https://www.emaerket.dk/media/100665/handelsbetingelser.pdf


Her kan du finde de vigtigste ting. Du kan sagtens tage udgangspunkt i konkurrenters. Men som også skrevet, husk at formuler med egne ord. 

Husk der er kommet nye forbrugerregler, som er vigtig at få med ind. Er du medlem af E-mærket laver de også tjek af dine regler.  

Venlig hilsen

Christoffer Jensen 

Fra København
Tilmeldt 15. Apr 14
Indlæg ialt: 12
Fra  Prisbox.dk Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan kun være enig med Christoffer - Emaerket er nok det bedste udgangspunkt. 

Men mange af dine konkurrenter kan sagtens have tilføjelser, baseret på deres viden og erfaringer gennem årene. Så gennemlæs betingelserne hos 2 af de største udbydere i din branche. 

Der kan være vigtige punkter, som du bør have med fra starten af. 

Fra Karlskrona
Tilmeldt 14. Nov 11
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for hjælpen alle 3 :-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)