Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Vare kan ikke afbestilles eller returneres" - Lovligt for webshop ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Har nu siddet og læst en del uden rigtig at blive klogere, men har fundet et par produkter hvor jeg ikke helt kan se om det er lovligt for butikken at skrive at varen ikke kan returneres:

http://www.dustinhome.dk/product/5010469670/pny-quadro-5000-2-5gb-gddr5-dvi-dp-pci-e/

"Bemærk venligst, at dette produkt ikke kan returneres. Når du har bekræftet din bestilling af dette produkt kan det ikke afbestilles eller returneres."

Der er ikke tale om et produkt der bliver specielt lavet til kunden i en custom rød larkering eller lign, så kom bare til at undre mig over hvad der i dette tilfælde gør at de kan skrive sådan ?

 - Egentlig mest for at blive klogere på reglerne, for har ikke selv lige kunne finde det "hul" de bruger, eller er jeg blind ?

/Henrik

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

For privatkunder er den meddelelse heller ik lovlig... Da det er et standard produkt, SKAL de yde 14 dages fuld returret + ifølge de nye regler, skal de tage produktet retur, også selvom det har været brugt, dog med en værdiforringelse til følge...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Kjellerup
Tilmeldt 10. Dec 13
Indlæg ialt: 53
Fra  SmartWeb Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er sikkert fordi det er en bestillingsvare. Det kan eventuelt også være at produktet rent faktisk først bliver samlet ved bestilling. Kan også se at der er ukendt leveringstid på. Jeg kan godt se hvorfor du er nysgerrig :) men som sagt er det måske fordi leverandøren og forhandleren har en aftale om at producere ved bestilling.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Flemming Kjær Vibjerg:

Det er sikkert fordi det er en bestillingsvare. Det kan eventuelt også være at produktet rent faktisk først bliver samlet ved bestilling. Kan også se at der er ukendt leveringstid på. Jeg kan godt se hvorfor du er nysgerrig :) men som sagt er det måske fordi leverandøren og forhandleren har en aftale om at producere ved bestilling.

Men den grund fritager dem ik for loven om fjernhandel... De skal yde 14 dages fuld returret, når kunden ik har indflydelse på at lave produktet unikt...

Jeg tror mere, at det skyldes, at beskeden er målrettet erhverv, og at de har glemt at differentierer de to sider, dvs samme tekster både til erhverv og private... 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Kjellerup
Tilmeldt 10. Dec 13
Indlæg ialt: 53
Fra  SmartWeb Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Men den grund fritager dem ik for loven om fjernhandel...

Nej det er heller ikke det jeg mener. Spøgsmålet lyder blot på hvorfor de skriver det. Ellers misforstod jeg spørgsmålet. Jeg mener også det er en fejl og er i strid med de gældende returregler ved fjernsalg :)

Fra Århus
Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 168
Fra  Paragraf Advokaterne Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Linket henviser til en side der ikke eksisterer længere, så jeg kan ikke læse teksten, men en virksomhed kan kun fraskrive sig fortrydelsesretten overfor en forbruger iht. forbrugeraftalelovens § 18, som siger:

§ 18. Forbrugeren kan træde tilbage fra aftalen (fortrydelsesret) i overensstemmelse med reglerne i dette kapitel ved aftaler om fjernsalg og ved aftaler indgået uden for den erhvervsdrivendes forretningssted.

Stk. 2. Reglerne i dette kapitel gælder ikke for

1) aftaler omfattet af § 7, stk. 2,

2) udførte ikkefinansielle tjenesteydelser, hvis leveringen af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført,

3) levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,

4) levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,

5) levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,

6) levering af varer, som på grund af deres art bliver uløseligt blandet sammen med andre varer ved leveringen,

7) levering af alkoholholdige drikkevarer, hvor prisen blev fastsat ved købsaftalens indgåelse og levering først kan finde sted efter 30 dage, og hvor den faktiske værdi afhænger af markedskonjunkturer, som den erhvervsdrivende ikke har indflydelse på,

8) aftaler om specifikke hastende reparations- eller vedligeholdelsesarbejder hos forbrugeren, som denne på forhånd udtrykkeligt har anmodet om,

9) levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som forbrugeren har brudt plomberingen på,

10) levering af aviser, tidsskrifter eller magasiner med undtagelse af abonnementsaftaler for levering af sådanne publikationer,

11) aftaler, der indgås på en offentlig auktion,

12) levering af tjenesteydelser i form af logi undtagen til beboelsesformål, transport af varer, biludlejningsvirksomhed, forplejning eller tjenesteydelser i forbindelse med fritidstilbud, når det følger af aftalen, på hvilken dato eller inden for hvilken bestemt periode den pågældende tjenesteydelse skal udføres,

13) levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret,

14) finansielle tjenesteydelser omfattet af lov om realkreditlån og realkreditobligationer m.v. og

15) aftaler om varer, værdipapirer eller tjenesteydelser, hvis prisen afhænger af udsving på kapitalmarkedet, som den erhvervsdrivende ikke har nogen indflydelse på, og som kan forekomme i fortrydelsesperioden.

Stk. 3. Kapitlet gælder dog for de i stk. 2, nr. 15, nævnte aftaler, hvis aftalen vedrører finansielle tjenesteydelser og er indgået uden for den erhvervsdrivendes forretningssted.

Advokatfirmaet Paragrafadvokaterne

Advokatbistand - Selskabsret - Ophavsret - Lejeret - Erstatningssager - Inkasso

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)