Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Drive virksomhed som 15 årig uden godkendelse?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Apr 13
Indlæg ialt: 84
Fra  Krimi Nyt Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino, jeg er en dreng på 15 år der gerne vil starte en lille "virksomhed" op, hvor jeg sælger varer på et kræmmermarked. Men for at drive virksomhed som 15 årig skal man jo have en dispensation/godkendelse fra Statsforvaltningen som jo er en lang proces. Gælder dette også når der er tale om en så lille virksomhed som min hvor jeg til at starte med har et lille varelager med en værdi på ca. 2.000 som videresælges på et kræmmermarked med en omsætning på langt under de 50.000 kroner som er momsgrænsen. Skulle alle de 12-13 årige der tjener penge på affiliate marketing så også søge dispensation fra Statsforvaltningen for at få lov til at drive deres blog?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Apr 13
Indlæg ialt: 84
Fra  Krimi Nyt Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvom jeg omsætter for under 50.000 så driver jeg jo alligevel virksomhed. Den er bare ikke registreret nogle steder. Men skal jeg så stadig have en dispensation fra Statsforvaltningen?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

nej det er kun hvis du skal ha CVR - du skal bare føre regnskab og opgive overskud til skat - men jeg tror som ikke du gad læse linket - det er klart i det, at under 50 t må du drive virksomhed uden nogen form for registrering - og aldersgrænse

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Apr 13
Indlæg ialt: 84
Fra  Krimi Nyt Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Det lyder fantastisk! Hvordan kan jeg være sikker på det en gang for alle? Kender du en troværdig kilde/hjemmeside hvor det står? 

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Jan 13
Indlæg ialt: 185
Fra  Sportsbuddy.dk Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

http://kjaertrading.dk/ - Varepartier og restpartier i mængder der passer dit behov til gode priser.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg var igennem Statsforvaltningen i sin tid og det tog desværre rigtig lang tid. Selvfølgelig skal du lige læse lidt om de overordnede regler, men ellers synes jeg bare du skal komme i gang og derudaf! Du kommer til at lære rigtig meget (og mest) så snart du selv er i gang ;-) Så kan du altid tage Statsforvaltningen osv. på et senere tidspunkt.

God vind med projektet.

Dbh,
/Jakob 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)