Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg blive??

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra søborg
Tilmeldt 6. Apr 12
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hej alle 

jeg er en ung fyr på 19 år som er i gang med at tage stx (hvilket ikke går så godt) jeg skal måske tage 2g om. Jeg elsker min passion for lystfiskeri og alt hvad den har med. Ville aller helst blive noget inden for lystfiskeri verden. Dog ved jeg ikke hvad jeg kan blive ??  Jeg stiller tvivl på mit valg af  gymnasie.  håber i gider at svare tilbage =) =)

vh oliver

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder ikke til at du har gjort dig de store overvejelser, omkring hverken STX eller hvad du senere hen gerne vil arbejde med. Er det korrekt forstået?

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

  Hej Oliver,

Først og fremmest, så er du den eneste der kan svare på dit spørgsmål.
Sådan er det bare.

Groft sagt kan du blive hvad du end har lyst til. Men det kræver en indsats - DIN indsats.
Det er et spørgsmål om vilje, evne, interesse og kræfter.

Og så skal du ikke være bange for at fejle.

Jeg var selv i en tilsvarende situation som dig. Jeg gik i gymnasiet, men efter 4 måneder blev jeg smidt ud derfra, hvilket var ensbetydende med at jeg overhovedet ikke anede hvad jeg skulle give mig til. Prøv at læse mit blogindlæg om det herinde på Amino:

"Jamen, vil du bare være en taber?"
http://www.amino.dk/blogs/jespernorboll/archive/2012/03/18/jamen-vil-du-bare-v-230-re-en-taber.aspx

Og mit andet indlæg omkring det at FEJLE - netop fordi jeg traf et forkert valg:

"Pæne blomster og gode bryster"
http://www.amino.dk/blogs/jespernorboll/archive/2012/05/13/blomsterbinding-og-bryster.aspx

Du kan måske ikke finde nogen svar i indlæggene, men du kan med stor sandsynlighed finde noget andet du kan bruge. Bl.a. det faktum at det, at falde ud af en uddannelse eller gå et år om, IKKE er ensbetydende med at man er en taber.

/Jesper

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Allerførst skal du spørge dig selv hvorfor det ikke går så godt i skolen, - og så svare ærligt! Du kan jo nøjes med at hviske :-)

Hvis det er fordi det kniber med at komme i seng - eller ud af sengen om morgenen - så vil det være en rigtig dårlig idé at skulle starte noget op på selvstændig basis. Det kræver faktisk en god portion (selv)disciplin at stå på egne ben. 

Skyldes dine skoleproblemer at der er nogle ting du ikke er lige så gode til som dine klassekammerater, så findes der faktisk rigtigt mange hjælpemidler. Snak med skolen om det.

Hvad er så alternativerne?

Skal du på kontanthjælp som 19 årig får du for det første ikke ret mange penge, - du skal også stå op af sengen og møde på arbejde (nyttejob) hver morgen for at få dem. Efter nogle måneder vil du blive sat igang med en uddannelse, - og dermed komme tilbage i skolesystemet - sådan er de nye regler.

Der er ikke ret mange ufaglærte job i dag, - og de bliver færre og færre i fremtiden. Uanset om du finder et ufaglært job i dag, så kommer du ikke udenom at skulle på skolebænken på et tidspunkt. Som 19 årig har du jo rigtig mange år foran dig på arbejdsmarkedet.

Alt hvad der har med lystfiskeri at gøre er jo megastor business, - men der er også rigtigt meget konkurrence på det område.

Mit råd til dig vil derfor være at du sætter tingene lidt i system. At du bruger resten af sommerferien på at få en rutine hvor du kommer i seng til ordentlig tid, og får spist nogle regelmæssige måltider. Stå op om morgenen inden kl 8, og brug de første 3 timer på at lave noget om lystfiskeri. Det kan være en hjemmeside, eller en blog. Senere på aftenen, efter aftensmaden bruger du 2-3 timer på udelukkende at lave research omkring lystfiskeri. Find nogle af de store kommercielle hjemmesider der handler med ting til lystfiskere, og kig på videoer hvor personer brander sig selv som lystfiskere, - lyt, se og lær. Det bedste af alt det du finder der, bruger du på din egen hjemmeside eller blog. 

Du vil så finde ud af, at det at arbejde med en hjemmeside eller blog ikke er så forskelligt fra at gå skole. Når du så er færdig med gymnasiet, kender du så meget til lystfiskerbranchen, at du meget hurtigt kan afgøre hvilken retning din næste uddannelse skal gå. Det kan f.eks være som biolog, eller noget markedsføringsorienteret. 

Det er fristende at droppe skolen og håbe på at få succes, - men succes kommer alligevel ikke uden at der skal arbejdes for det. Så start med at finde ud af hvorfor skolen ikke fungerer for dig. Du får ikke ferie bare fordi du ikke skal i skole :-)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)