Hej, www.DreamBooking.dk er et nyt dansk online-rejsebureau, og der skal vi finde en freelance-designer, som fra tid til anden kan designe bannere helt fra bunden, om end vi naturligvis hjælper med tekst og søger for korrektur. Vi tænker på at benytte Partner-ads og AdWords for affiliates og andre online medier, og så håber vi på, at der er nogle affiliates, som vil vælge os hos fx Partner-ads. Men nu er spørgsmålet, hvor mange og hvike størrelser disse banners skal have. Teoretisk skal de være ens, men der skal jo møbleres lidt om. Designet kan jo ikke være helt ens i fx et leaderboard og en skyskraber. Jeg har så fundet frem til følgende størrelser: Parter-ads foreslår: Behøver man virtterligt at lave 20, og såfremt det skal være 20, vil en designer så opfatte det som 20 designs eller mere som fx tre (leaderboard, skyskraber og kvadrat), der blot skal justeres? De skal jo gerne ændres fra tid til anden, og så bliver der jo en vis forskel i pris på sigt, hvis man skal bruge 20, og hvis man skal bruge 20, om der er tale om 20 designs eller om tre. På diverse affiliatenetværk ser man jo ofte, at en annoncør kun er ganske få størrelser, men det kan jo medføre, at en affiliate fravælger en, hvis det simpelthen ikke passer ind i vedkommendes design. Hvordan kommer man bedst i gang, og derfor ville det være rart med kommentarer fra både designere og e-handelssider, der har gjort sig nogle erfaringer. Hilsen, Robert Leaderboard |
Hej Robert
Det er ikke en nødvendighed at have designs til alle 20 bannerstørrelse. De tre mest brugte størrelser kan også gøre det.
Men hvis du har flere bannerestørrelser, har du større mulighed for visninger.
Du skal også tage i betragtning hvor indviklet dit banner skal være, og om designet generelt skal være det samme.
Er der meget som kan genbruges fra det første banner i de andre, vil opgaven være lettere for designeren, og derfor kan du også forhandle det til en billigere pris. Der er stor forskel på 20 unikke bannere og 20 bannere med det samme generelle design.
Jeg håber det kan hjælpe dig på vej.