Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejninger af kajakker på strand

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jan 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 04:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går og lejer lidt med tanken om at udleje et par kajakker i løbet af sommeren ved den lokale strand, og håber der er nogen her, der kan hjælpe med at besvare nogle af mine spørgsmål. Kan det overhovedet kan lade sig gøre? Hvilke tilladelser skal jeg søge? Er der nogen forsikringer jeg skal have? (hvis nogen kommer til skade) Standen ligger i forbindelse med en campingplads, men de tilbyder ikke selv nogen form for udlejning. På forhånd tak :-)

Mvh Jonas Martin

Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 06:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jonas Martin Smile

Det bliver meget svært at nå her i sommer.

Du skal først undersøge om det er en privat strand, som måske ejes af campingpladsen eller om det er staten der ejer den.

Hvis det er campingpladsen som ejer den, så er det dem du skal kontakte, og hvis det er starten der ejer den så er det Skov og naturstyrelsen du skal kontakte og den tilladelse er ikke noget du får på bare lige to uger, du skal nok også søge i den kommune det er i, og lige fortiden hvor alle er på ferie så tager det nok lidt tid.

Og ja du skal have forsikringer, jeg kan ikke lige huske hvilket du skal have, men det kan dit forsikringsselskab hjælpe dig med.

Og hvis du skal undervise dine betalene kunder i at sejle kajak, så skal du også være uddannet livreder.

Og sidst men ikke mindst så skal du også have synet de kajakker som skal bruges til udlejning, og det er teknisk forvaltning som gør det, og det skal gøres lige meget om det er privat strand eller ej.

Så det kan nok blive lidt svært at nå i år desværre.

Men held og lykke med det hele, og håber at du kommer igang.

Hilsen Ronnie 

Venlig hilsen.

Ronnie 

Tilmeldt 2. Jan 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 06:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ronnie

Det var væsentligt mere omfattende end jeg havde regnet med, men det kan jo være det kunne blive et projekt næste forår :-)

Tusind tak for hjælpen!

Mvh Jonas Martin

Fra Ballerup
Tilmeldt 2. Oct 12
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Håber det er iorden jeg lige kaprer denne tråd...

Hvis jeg underviser folk i at svømme i åbent vand, er der lignende krav til forsikring og livredderprøe (har kun bassinlidredderprøven)

Hvor kan jeg læse om det?

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

jonasmartin:
tanken om at udleje et par kajakker i løbet af sommeren ved den lokale strand

Hej Jonas

Start med at spørge nogen af dem, der gør det andre steder - f.eks. http://hpkajak.dk/

Der er af indlysende årsager et stort sikkerhedspørgsmål, som du skal have 100% styr på.

Du skal have en aftale med campingpladsen - det vil give dig en oplagt marekdsføringsplatform, og det vil være til gavn for både dig og campingpladsen.

Og som du også allerede har erkendt, så når du det ikke i år.

Venlig hilsen

Hans 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)