Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stiftelse af anpartsselskab og holding.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Mar 14
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle samme :)

Jeg har lige et par spørgsmål angående stiftelse af anpartsselskab.


Helt basalt i forhold til selve registreringen: Skal selskabskapitalen indbetales på en konti inden selve registreringen påbegyndes inde på webreg? Eller kan jeg bare registrere et anpartselskab og derefter oprette en erhvervskonto og indbetale pengene og så få banken til at verificere indbetalingen? 

I forhold til holding: Hvis jeg opretter et anpartselskab med henblik på at det skal fungere som holding, så har jeg 50.000 i det selskab, hvordan kan jeg så bruge de 50.000 kr. igen til at oprette et driftsselskab? Fordi at pengene fra holdingselskabet skal vel overføres til det nye selskab og så mangler holdingselskabet jo sin oprindelige selskabskapital?

Jeg håber en enkelt venlig amino-sjæl lige vil bruge et par minutter på at besvare mit spørgsmål.

På forhånd tak for alle svar og undskyld ulejligheden.

Mvh. Lars 

Fra Aarhus N
Tilmeldt 13. May 13
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Lytter lige med her Smile

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 01:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal dokumentere den indbetalte kapital ifm stiftelsen af ApS

Du kan bruge de oprindelige kr 50.000 til at stifte datterselskabet. Holdingselskabet er stadig intakt, men i stedet for at selskabskapitalen ligger i kontanter, består den nu af anparterne i datterselskabet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 05:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars 

Jeg vil anbefale dig at undersøge nogle ting før du går i krig med et aps :

kan du få en erhvervs kontoerhverv og selskabsstyrelsen kræver at der er tilknyttet en konto i selskabets navn 

hvis du har værdier/goodwill  for 50.000 kr  og en revisor vil skriver under på det kan du bruge det også til udbetaling 

men jeg vil klart anbefale dig at få en revisor til at hjælpe dig med registreringen  - det er en lille smugle mere bøvlet med et aps da alt skal skrives ned i et referat held og lykke med det 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

Har selv lige stiftet holding/drift.

Du skal have en konto til hver og husk, de skal hedde: "firmanavn under stiftelse" indtil du har CVR-nr. Du skal derefter have et kontoudtog fra hver, ikke netbank udskrift.

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Advokat Jacob Tøjner fra ditselskab.dk har lavet nogle virkelig gode videoer om emnet. Videoerne ses på ditselskab.dk

John Hannover har også skrevet en del om det på hans hjemmeside: johnhannover.blogspot.com

/anders

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)