Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Export af Dansk & Tysk øl til Kina..

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Vi kan ikke blive ved med kun at importerer fra Kina :-)

Kineserne er interesseret i at importerer Dansk og Tysk øl fra mindre bryggerier.

så jeg tænker om det er bryggerierne jeg skal kontakte eller om det er en distributører vi skal ha fat i, Har i nogen ide ‘er, kontakter eller
kender i nogen små bryggerier eller distributører som kunne være interesseret?


  
 

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal da kontakte bryggerierne direkte da der er tale om eksport.  

Har du undersøgt de kinesiske import regler for fødevare / øl ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Carlsberg/Tuborg og Haboe har jeg i alle fald ofte ramt ind i i Kina - som idag er verdens største ølmarked iflg denne (hvis man ellers kan få lukket deres reklame ned)

http://politiken.dk/oekonomi/ECE205295/i-kina-drikker-de-dansk-oel/ 

Jeg vil tro at andre mindre danske / mikro bryggerier kan ha fine muligheder. Personligt ville jeg tage fat i nogen af de mindre danske og høre dem, om de kunne være interesserede i hjælp til at finde en Kina importør og så ville jeg lede efter en i Kina (eller flere) som i forvejen importerer øl fra mindre bryggerier - f.eks fra de mange Belgiske bryggerier, for at finde en med knowhow om import af alkoholiske drikke. Markedet er der i alle fald :) 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Du skal da kontakte bryggerierne direkte da der er tale om eksport.  

Har du undersøgt de kinesiske import regler for fødevare / øl ?

Du har helt ret, her tænkede jeg på om der var en distributør som har et mere samlet udbud, da jeg frygter microbryggerierne er for små alene.

Det er ikke mig som vil impoterer, men kineserne selv.. jeg har sprugt dem og de har styr på at få det ind i kina, da jeg ved Danish Crown har brugt 8 år på at få lov til at sælge pølser, men det er vist fordi det er forarbejdet kød, men det er en anden historie, de siger de har styr på det og det skal jeg ikke tænke på.. men lad os se, jeg har et møde med dem i næste uge, der findes meget impoteret øl her nede i forvejen.

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Carlsberg/Tuborg og Haboe har jeg i alle fald ofte ramt ind i i Kina - som idag er verdens største ølmarked iflg denne (hvis man ellers kan få lukket deres reklame ned)

http://politiken.dk/oekonomi/ECE205295/i-kina-drikker-de-dansk-oel/ 

Jeg vil tro at andre mindre danske / mikro bryggerier kan ha fine muligheder. Personligt ville jeg tage fat i nogen af de mindre danske og høre dem, om de kunne være interesserede i hjælp til at finde en Kina importør og så ville jeg lede efter en i Kina (eller flere) som i forvejen importerer øl fra mindre bryggerier - f.eks fra de mange Belgiske bryggerier, for at finde en med knowhow om import af alkoholiske drikke. Markedet er der i alle fald :) 

Tak for linket, det er intersant læsning også selv om det ikke er helt nyt :-)
Carlsberg er for store, og rigtigt Tuborg er her også.. (samme firma) de er her i forvejden, hvor længe der er solgt Tuborg i Kina er jeg ikke klar over, men Tuborg er først lige kommet til Hong Kong inden for det seneste år, det er mere special øl som her er interessant, syntes også jeg har læst et sted Carlsberg har investeret og brygger deres øl her nede lokalt. 


Som du også kan læse hvad som jeg har svaret Ravn, så er det en impotør fra kina som har kontaktet mig for hjælp, hvor meget han kan, vil og er interesseret i må tiden vise, jeg har et møde med dem i næste uge, hvor jeg gerne skulle ha lidt ide'er / kontakter med i posen. men du har ret i marked er der. Jeg ved også godt det ikke er nemt.
 
umidelbart er det mindre bryggerier fra tyskland og Danmark (jeg gør selvfølgelig mit for at støtte vores export hvis jeg kan)
Men en ting som jeg har lært her nede, de stoler ikke på deres egen fødevare og kosmetik, hvilket også er grunden til kinesere fra mainland bla. rejser til Hong Kong hver eneste dag for at handle ind, Jeg læste et stykke om en kosmetik kæde som hedder SaSa (HK's matas) der har over 100 butikker og hver butik har en gennemsnitlig omsætning på 150.000 HK$ hver eneste dag, her er 2/3 af kunderne fra mainland, det er tal ud fra min hukommelse, for intersseret er linket her http://www.blscapital.dk/company/sa-sa-international-2/

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. Jun 12
Indlæg ialt: 293
Fra  DanHua Business Solutions ApS Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Interessant. følge med. 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har noget mere konkret, så har jeg god relation til danske mikrobryggerier. 

Kontakt mig gerne - jacob@rambeck.dk 

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob:

Hvis du har noget mere konkret, så har jeg god relation til danske mikrobryggerier. 

Kontakt mig gerne - jacob@rambeck.dk 

Det er ikke så nemt og Danske virksomheder er faktisk ikke særligt samarbejdsvillige.. utroligt men sandt (hvem sagde krise)

Den anden side af sagen er de største allerede er i Kina og derfor mener de selv kan klare ærterne, det er jo op til dem ;-)
og et af problemerne er mange af de mindre bryggerier ikke pasteuriseret deres øl, som så betyder en holdbarhed på ca. 3 måneder, det er ikke meget når det kan tage 2 måneder med forsendelsen alene.. 

Jeg er rimelig sikker på det samme gælder for microbryggerierne med holbarheds dato? især når vi snakker fad øl

Som det ser ud nu fortsætter vi med et tysk bryggeri.. sikke en skam suk
!

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder ikke til, at du har helt styr på det danske marked for mikrobryggerier :-)  Nuvel, du har muligheden for at kontakte mig, hvis du har noget konkret (dvs. vil aftage produkter).

Tilmeldt 23. Apr 12
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jack

Har du behov for at snakke med et virkelig mikrobryggeri, kan du kontakte mig. Jeg er ved at starte et op. Du kan skrive en personlig besked - så kan vi tage en snak :)

Bedste hilsner Morten

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)