Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskatning af indskud ApS

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Hellerup
Tilmeldt 5. Oct 06
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Eksperter,

jeg går med tankerne om at stifte et ApS, hvor det er et krav at jeg skal bruge nogle penge til opstart. Jeg har pengene stående på min konto, men jeg har betalt det skat af dem som er passende. Men hvis jeg nu opstarter en virksomhed og smider 500.000,- ind i virksomheden, kan de penge så trækkes ud igen når virksomheden køre godt, eller skal jeg så betale skat af det beløb igen?

mvh Mørch

Mørch

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

ca 1 mio tråde om præcis det så søg. Nej du kan ikke bare trække dem ud igen. Det er kapitalen og de er årsag til du har begrænset hæfte og sikkerhed for dine kreditorer. Du kan tage alt det løn du vil men de 50.000 kan du kun få ved at lukke selskabet eller sælge anparterne - så er de 50.000 uden skat, og taber du penge er der fradrag i aktieindkomst og tjener du, så kun skat af det der er over 50.000 kr. Under driftstiden kan du som udgangspunkt ikke trække dem ud - kun tage løn og udbytte 

du kunne stifte IVS - optjene 50.000 kr - betale selskabsskat af disse 50.000 kr og så omdanne til ApS, men selskabsskat + omkostningen ved at omdømme vil meget stærkt ligne alm skat, og du kan stifte IVS og gå via konvertibelt lån ind og og - men det er jo ikke det du spørger om og jeg vil også anbefale at gå direkte på ApS med 50.000 skattede penge, som er dine helt som havde du købt aktier i A P Møller og skattefrie den dag du sælger eller lukker - invester i dig selv

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man alligevel skal stifte kan man med fordel kigge på om man kan få lidt skattefordele ved anvendelse af iværksætter-/etableringskonto reglerne.

http://www.bdo.dk/faglig-info/publikationer/skat-og-moms/etableringskonto-og-ivaerksaetteropsparing/#Etableringskontoogiværksætteropsparing

Statsautoriseret revisor - København

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Du stifter selskabet for de 50.000kr ... disse er bundet i selskabet og kan ikke tages ud før det lukker, de 450.000kr kan du låne til selskabet, og efterfølgende udbetale til dig selv når firmaet på et tidspunkt ikke har brug for dem mere :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:
Du stifter selskabet for de 50.000kr ... disse er bundet i selskabet og kan ikke tages ud før det lukker, de 450.000kr kan du låne til selskabet, og efterfølgende udbetale til dig selv når firmaet på et tidspunkt ikke har brug for dem mere :
jep bare lige reminder om, at du skal aftale lånet som kortfristet og betale en rente der svarer til markedsrente (nok alt mellem 4 og 10%) som selskabet skal betale når det er fra hovedaktionær

Overvej at gøre lånet konvertibelt = du kan vælge at få penge igen eller aktier i stedet ved tilbagebetaling - for så har du fradrag for et evt tab af pengene som tab på aktieindkomst

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)