Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cookielovgivning - Hvor længe skal det blive ved?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jun 14
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogen der ved hvor længe denne absurde lovgivning er planlagt at skulle vare?

Først og fremmest synes jeg den er helt hen i vejret. Hvorfor skulle det i første omgang være et krav at websteddet ligefrem skal have en POPUP om deres cookie politik?

For mig svarer det til at næste gang jeg går ind i Fona løber der en mand med armene i vejret hen til mig "HEY VI HAR VIDEOOVERVÅGNING HERINDE HEY HEY SÅ HVIS DU IKKE VIL FILMES MÅ DU GÅ UD". 

Det er fuldstændigt hen i vejret at det ikke er nok det nævnes i ens betingelser. 

Fra Ikast
Tilmeldt 4. Jun 14
Indlæg ialt: 359
Fra  Wallartshop.dk Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er fuldstændigt enig med dig - hvad er "straffen" egentligt for at ignorere lovgivningen, det er vist ikke en særlig stor procentdel der overholder den pt.

Mvh. Martin

Køb Danmarks billigste wallstickers på http://wallartshop.dk CVR numre til firmabil kun 75kr incl fragt 

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Puha, den kan sikkert vare ved længe endnu. Politikere er ikke så gode til at rulle dårlige lovgivninger tilbage. Og da slet ikke på EU fronten. Jeg tror næppe de trækker den tilbage, desværre.

Selv gør jeg ikke det store ud af det. Jeg har en fin info-side, og det er dét. Mindre irritation for de besøgende.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 224
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Den bagvedliggende tanke om at skulle beskytte vores privatliv og personlige oplysninger syntes jeg er god.

Men cookie-lovgivningen er helt hen i vejret. Det er absurd, at vi på samtlige hjemmesider (de der overholder loven) skal mødes af en irriterende popup, der forklarer os, at vi lige skal klikke ja - ellers vil dele af hjemmesiden ikke virke. Og med mindre brugeren hver gang har i sinde at læse 5 siders cookieinformation, så ved brugeren reelt set ikke, hvad han eller hun siger ja til. Og så er situationen pludselig værre end før lovgivningen, for nu kan man få brugeren til at sige ja tak til hvad som helst. Jeg klikker selv per automatik "JA", uden at forholde mig til, hvad der egentlig står. 

Tilmeldt 14. Jun 14
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er må de jo lave en offentlig kampagne til hvordan brugere selv kan slå cookies fra, til de der er så bekymrede for deres privatliv og den store skade en cookie gør.

Min mening er jo at efter et stykke tid (allerede nu?) VED folk jo hvad cookies er og hvad de gør - skal der stadigt være popups om 5-10 år? Det er da i sidste ende brugerens eget problem at han ikke er kyndig nok til at slå cookies fra. Så burde han i første omgang måske slet ikke færdes på nettet.

Jeg synes at staten skal sætte advarselsskilte op rundt på hvert gadehjørne om der er fare for offentlig fotografering - det er lidt for dårligt at man indtil nu uvidende kan blive krænket på sådan en måde.

Fra Vanløse
Tilmeldt 31. Jul 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg hader de cookie-popups !

Selv skide cinemaxx har den. Fuldstændig ligegyldigt på sådan en side.

Nogle steder kan man slet ikke komme videre fra popupen med mindre man acceptere dem.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)