Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kan jeg låne 500.000kr.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Herfølge
Tilmeldt 17. Jun 14
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg har igennem længere tid udarbejdet en, syns jeg selv, flot forretningsplan, kunne dog tænke mig den var længere end 15 sider, da jeg selv tænker at en stor forretningsplan også giver fordele.

Virksomheden er en genåbning, af en tidligere fastfoodrestaurant, som gik konkurs, grundet en af selskabets p.nr.

 Jeg kender til selve restauranten, og var personligt ansat samme sted, og kender derved alle mål, og kan lave en realistisk budgetplan

Med min nuværende budgetplan, hvor jeg kun mangler skatter(moms er dog regnet fra bruttoindtægt) som punkt, ligger jeg med et overskud på 60594 kr. på første år.

Har fået at vide af mange, at med en forretningsplan og budgetplan der ser sikker ud, og kan give et overskud det første år, er rigtig rigtig positivt.

Hertil kunne jeg godt tænke mig at høre om jeres erfaringer, for hvordan det er at låne penge.

Har et møde med banken omkring dette her den 31/7.

Jeg har personligt ingen værdi, har dog lige modtaget 10.000kr fra Lønmodtagernes Garantifond.

Jeg ved ikke om det er godt eller skidt, men jeg har med kæresten et månedligt overskud på 6.000kr som det er nu, hvilket vil sige at jeg kunne afbetale, hvis det skulle gå i vasken, gennem 7 år (før renter)

Er det i øvrigt noget jeg bør smide i forretningsplanen, hvordan jeg vil agere hvis det ikke går?

Altså, som jeg selv ser det, går jeg til banken, uden at kunne give nogen pant, for at låne en masse penge.

Tilmeldt 27. Feb 14
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

JEAnth:
Altså, som jeg selv ser det, går jeg til banken, uden at kunne give nogen pant, for at låne en masse penge.
og det kommer der sjældent noget ud af i disse dage, og hvad gør man så?  Finder alternative måder at skaffe kapitalen? 

Du skriver noget om en budgetplan der ser "sikker ud" - og et overskud, hvor jeg går ud fra at overskud er regnet som overskud efter du selv har fået løn - eller er det hvad der bliver til overs til dig selv?  Heri spørgsmålet, hvor meget regner du med at skulle trække ud til dig selv for at kunne leve af det? Har du sørget for at være realistisk her?

Angående at låne penge til at starte virksomhed:  For 15-20 år siden i det vilde udlåne vesten var der sjældent problemer med at låne, blot man kunne præsentere en flot ide var bankerne nærmest ved at falde over hinanden for at komme af med penge.  Sådan er det ikke længere, hvilket er sundt nok.  Man skal være usædvanlig heldig for at kunne gennemføre en virksomhedsstart for 100% lånte midler.  10k rækker ikke langt, og din kærestes 6000 kr. pr. måned kan du ikke tillade dig at regne med på den "sikre måde" medmindre i er gift og du er begunstiget i en ulykkesforsikring oveni.... 1/2 million er mange penge, specielt i fastfood branchen hvor der åbnes og lukkes med større hast end skiltene kan nå at skiftes.  Jeg vil ønske dig held med mødet, men tror mest af alt at du skal skaffe en del af startkapitalen uden at låne (i hvert fald ikke i samme bank ;-) )  Hvis du har beregnet et kapitalbehov kr. 500.000 skal du selv tilvejebringe 20% = 100.000  Så vil jeg mene du har gode kort på hånden for at låne. 

Fra Herfølge
Tilmeldt 17. Jun 14
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Roberts.dk

tak for svar :)

Det overskud kæresten og jeg har tilsammen, lige nu, er 6000 kr.

Det er med min lønudbetaling på 10.000kr ca, og hendes lønudbetaling med 6000kr.

Min lønudbetaling i gennem selskabet er pt sat til 20.000 brutto, men det er ligeså meget for, hvis jeg har behov for andre poster i budgetet, kan jeg trække 3000 fra.

dvs. efter selskabstart er forventet privat overskud på hjemmefront 6-9.000 kr.

Tilmeldt 27. Feb 13
Indlæg ialt: 158
Fra  Rentebasen Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

@jeanth

Hvis det ikke er nemt at låne penge i banken, bør du måske kigge efter andre muligheder end et lån. Du kan f.eks. prøve at finde nogle investorer som tror på dit projekt. har du kigget på Amino Kapital som er designet til formålet.

Fra Gravens
Tilmeldt 10. Jun 14
Indlæg ialt: 34
Fra  Profillageret.dk Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Selv om du har lavet dit forarbejde godt og grundigt, så er jeg næsten 99% sikker på det bliver et hurtigt møde i banken. Kan du ikke stille noget som garanti, er de ikke interesseret.

Bankerne er blevet yderst forsigtige med at låne penge ud. Man kan knap låne til en fast bolig mere. Så tror du skal finde dig nogle investorer eller låne pengene af andre veje, fx. en rig onkel eller lign :-)
Alternativt skulle du måske halvere dit projekt, forstået på den måde, at starte i noget mindre skala end du havde forstillet dig, og når så virksomheden "kører" kan du udvide til den ønskede størrelse. 

Men held og lykke med projektet. 

Profillageret.dk - Alt i tætningslister & gummilister

Tilmeldt 8. Aug 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Vi tilbyder personlige og forretningsmæssige lån, har du brug for lån til at finansiere og betale din gæld, så kontakt os i dag via e-mail: (sabastian.b.robinson@outlook.com), og vi hjælper dig med at sikre dit lån.

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis firma økonomien er sund, så prøv https://www.lendino.dk/

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)