Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

skal jeg andmelde min ven?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jul 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Min ven har gjort noget ulovligt men ved ikke om jeg skal andmelde  ham til politiet? ville høre om der var nogen der havde nogle gode råd! :) :(

Tilmeldt 14. Jun 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det afhænger vel meget af om han har slået nogen ihjel eller bare har downloaded en sang fra nettet.

Fra Nærum
Tilmeldt 24. Aug 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Det hemmelige rum bag reolen Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

AbornGW:

Min ven har gjort noget ulovligt men ved ikke om jeg skal andmelde  ham til politiet? ville høre om der var nogen der havde nogle gode råd! :) :(


Det er svært at vurdere når man ikke kender omfanget af kriminaliteten og det er jo til syvende og sidst kun noget du selv kan svare på. Det afhænger ubetinget af, hvad du selv bedst kan leve med. 

Du kan også gå den anden vej rundt og spørge ham hvad du skal gøre. Forklar ham at du har moralske problemer med det han har gjort og at du overvejer at gå til politiet. Du kan så prøve at få ham til at forstå den situation han har sat dig i ved, at gøre noget ulovligt med dig som vidne, eller efterfølgende at have fortalt dig om det. Det kan måske få ham til at melde sig selv?

Det sidste ville jo klart være at foretrække omend måske en noget blåøjet version, men det kunne ske. I så fald kan du så, som ven, hjælpe ham igennem konsekvenserne og så kan I begge komme stærkere ud på den anden side.

Håber du / I træffer den rigtige beslutning.

Med venlig hilsen

Tommy

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kasper:

Det afhænger vel meget af om han har slået nogen ihjel eller bare har downloaded en sang fra nettet.

Det er vel vanskeligt at benægte. Hvis han er ude i noget skidt, render rundt og begår indbrud, svindler og bedrager osv, så kommer du derimod ikke uden om, at tage en alvorlig snak med ham, Forklare du mener han gør det du tror (og så kan han jo nægte) og forklare, at det ikke duer og vil ødelægge jeres forhold
Er det download af noget ulovligt eller en glemt indtægt til skat, så ville jeg i alle fald ikke gå længere end til at tage en samtale med ham
 Taler vil mord/voldtægt eller  vold og røveri, ja så tror jeg at jeg ville starte med at opfordre vennen til snarest at få meldt sig selv, men en slet skjult pegefinger om, at ellers kunne jeg være nødt til det, for ellers kan han nå at gøre nogen mennesker meget undt
vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2666
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

AbornGW:
Min ven har gjort noget ulovligt men ved ikke om jeg skal andmelde  ham til politiet? ville høre om der var nogen der havde nogle gode råd! :) :(


Hvad har han gjort - ?

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)