Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lovpligtig forsikring - B Honorar

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Aug 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer !

Jeg har det sidste år været selvstændig, men kun med mig selv i virksomheden.
Nu skal jeg så udbetale b-honorare til et par mennesker, for en 2ugers arbejde de skal lave for mig.

Så vidt jeg kan læse mig til har jeg ikke behøvet nogle forsikringer... indtil nu?
Jeg er i tvivl, siden jeg er indmeldt som b-honorars arbejdsgiver, men gælder de samme regler som hvis jeg var a-løns arbejdsgiver?

På forhånd tak,

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg ved skal du have arbejdsskadesforsikring på ansatte. Hvis du har enkeltmandsvirksomhed behøver du ikke have på dig selv, men er det i selskabsform er det lovpligtigt også på dig selv.

Jeg har lige tegnet ved top danmark. 1400 om året pr næse så det er ikke så galt.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

normalt mener jeg ikke der er krav om arbejdsskadeforsikring på honorarmodtager men spørgsmpålet er snarere vel om du bare har tilmedlt b skat hoonorar for at gøre det let for dig selv, og de i virkeligheden fungerer som helt almindelige lønmodtager og du faktisk skulle indberette som a skat - så det afhænger ikke af hvad du har valgt eller aftalt, men hvad de faktisk er i forhold til det de udfører - man kan sagtens være lønmodtageransat i 14 dage f.eks. http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/lnmodtager-honorarmodtager-eller.html   det er derfor ikke lige til at svare uden du må være sikker, er de faktisk som ansatte og du harvælger en løsninng du synes er let, men som ikke rent faktisk afspejler det faktiske ansættelsesforhold

ps a skat er ikke mere besværlg at indberette end B og med 14 dage giver det ikke flere pligter men arbejdsskadeforsikring i så fald for de 2 i 14 dage

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Aug 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Alright.

Siden de ansatte vi taler om alle er freelancere, vil jeg umiddelbart regne dem som honorarmodtagere, udfra din artikel på din blog.
Har jeg forstået det korrekt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jep hvis de er egentlige freelancere - selv i høj grad tilrettelægger arbejdet og arbejdstiden og i princip udfører et aftalt stykke arbejde så vil jeg også regne dem for honorarmodtagere der bare skal indberettes med bidragspligtig b indkomst. jeg mener så ikke at der er krav om arbejdsskadeforsikring men ring evt til ASK (arbejdsskadestyrelsen) de vil vide det   72 20 60 00 9 til 12 i sommerperioden

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Aug 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar og referencer!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)