Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gebyr når man henter byttepenge i banken.

Side 5 ud af 5 (46 indlæg)
Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 07:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Fashion-Seller:

Man kan for alvor se, hvem det er, som skal betale for bankernes mega bonusser og fejl i de gode tider i nullerne... 

Det koster mellem 25-50 kr at sætte penge ind på en andens konto i en bank. Hallo det tager 1 min!

Det koster penge at have en konto, hvilket man måske kan forsvarer med, at det er okay...

Antallet af filialer brager ned, og flere og flere filialer bliver pengeløse...

Nu vil de også tage sindsyge 15 kr pr rulle byttepenge!

Jeg er helt med på, at en bank skal tjene penge, og det er skam også fair nok. Men det er som om, at service og gebyrer ik længere matcher hinanden. Servicen er død, mens gebyrerne bare bliver højere og højere...

Det kan heller ik passe, at dem som er sat i verden til at håndterer vores penge, kan have sådan nogle monopol lignende tilstande. For konkurrencen bankerne imellem er grotesk IKKE EKSISTERENDE. Det er sjovt, at mange af gebyrerne er ens i alle bankerne...  



Jeg er helt enig, dog er jeg mest rystet at der sidder nogen flinke amino'er her og forsvare bankerne og siger det er helt iorden :-/ 

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 07:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Anette Nygaard:

Hej Jack.

Jo, jeg har spillehal og det gi'r en masse genbrug af mønter. Men alligevel ryger der en del ud af huset - og jeg er nødt til at genopfylde. 

Jack:
Men selvfølgelig kun for hans kunder

Nu ved jeg ikke hvilket firma din ven har, men den kontrakt jeg har med min nuværende spiludbyder er 3-årig, så jeg står ikke og skal skifte leverandør lige med det samme Smile

Tror at enden på det hele, bliver at jeg snakker med min rådgiver når han kommer tilbage fra ferie og hører om jeg ikke kan få en gebyrfri aftale. Og ellers må jeg ta' den derfra. 

Hilsen Anette

Hej Anette, nu har jeg aldrig sagt det var min ven, men fortalt jeg havde kenskab til et firma :-) 

Kan godt se det med din 3 års kontrakt, det er også en stor investering for et firma hvis de skal ud og købe helt nye maskiner, så er det heller ikke fair at smide dem på porten, hvis de yder en god service. 

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Tilmeldt 10. Jan 13
Indlæg ialt: 8
Fra  Vendelbo statsautoriseret revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja lad os alle blive registreret af STASI Angry

Fra Vrøgum
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 22
Fra  www.opti-mal.dk Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Stakkels banker, de tjener jo ingen penge.

jeg synes de skal have en bankpakke mere, er de ikke ved at modtage bankpakke nr. 22?

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

opti-mal tag:
Stakkels banker, de tjener jo ingen penge.

Jooo... Lidt gør de da, men slet ikke nok!

opti-mal tag:
jeg synes de skal have en bankpakke mere, er de ikke ved at modtage bankpakke nr. 22?

Hmm... Det hjælper jo ikke bankerne på lang sige, det giver bare penge i statskassen! - Hvilket jo også kan være fint!

Fra Randers
Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 124
Fra  Købmanden på Boulevarden Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

En lille update på mit byttepenge problem.

Jeg ringede til min bankmand og spurgte om det kunne være rigtigt at de skulle ha' 15 kr. pr. rulle. Han beklagede og sagde, at det var noget de var blevet pålagt oppefra. Jeg spurgte så, om der ikke kunne findes andre løsninger, da jeg jo i løbet af året bruger rigtig mange byttepenge og at 20.000 i gebyr om året ikke var noget jeg havde råd til. 

Han sagde så, at han ville undersøge om der f.eks. kunne laves et fast gebyr på årsbasis istedet for og lovede at vende tilbage. Der gik en måneds tid og han vendte ikke tilbage. Jeg stod så igen og skulle bruge byttepenge og ringede og rykkede for et svar. Han havde fuldstændig glemt det. Nå, men han ville finde ud af det hurtigt og 5 minutter efter ringede han tilbage: Der var desværre ikke noget at gøre. Det koster det det koster, var svaret. 

Må indrømme, at jeg var lidt skuffet. Men har under ingen omstændigheder råd til at betale 20.000 om året i gebyr, så der skulle findes en anden løsning. Jeg kontaktede Nørresundby Bank.

Jeg har 2 gange tidligere forsøgt at blive kunde i Nørresundby Bank, men de ville ikke ha' mig. Første gang var for 24 år siden, da jeg stod for at skulle købe min butik og springe ud som selvstændig. De kiggede på det medbragte regnskab og erklærede at det turde de ikke binde an med. Ærgerligt for dem, for efter 24 år er jeg her stadigvæk og de kunne da ha' tjent mange penge på mig i de år, men sådan er der jo så meget :) Anden gang var da jeg blev uvenner med min rådgiver i BG Bank. Jeg havde formastet mig til at afvise et forsikringstilbud han havde lavet og i stedet for valgt TRYG forsikring. Det blev han så fornærmet over, at jeg blev kaldt over til samtale. Det foregik ikke i et mødelokale, men i et åbent kontorlandskab. Og så fik jeg ellers læst og påskrevet (meget højt) om hvor dårlig en kunde jeg var og hvad jeg havde tænkt mig at gøre ved min kassekredit (som på det tidspunkt var lidt overtrukket). Aldrig i mit liv er jeg blevet ydmyget så meget. Til sidst rejste jeg mig op og sagde, at han kunne rende mig og at min kassekredit aldrig mere ville blive hans problem. På den måde endte jeg i Spar Nord. 

Nå, det var lige et sidespring.

Jeg kontaktede som sagt Nørresundby Bank og der var ikke nogen problemer med at hente byttepenge hos dem - heller ikke selv om man ikke var kunde. Det koster 5 kr. pr. rulle og jeg har allerede hentet første gang hos dem og det var endda gratis. Så kan man snakke om fantastisk service Yes

Mit problem blev løst til sidst. Fremover vil vi selvfølgelig spare så meget på byttepengene som vi kan. Dels ved at spørge kunderne om småpenge men også ved at de kun kan hæve hele hundrede kroner over beløbet, når de hæver på dankort. Men jeg må indrømme, at jeg er meget ærgerlig over at min egen bank er så grådig og ublu i deres gebyrer. De gør det fordi de kan og fordi at os der skylder penge - modsat dem der har penge i banken - ikke har så gode muligheder for at skifte bank. 

Det var ordene herfra og nu vil jeg snart holde weekend. God weekend til jer alle :)

Hilsen Anette

Viljen til at ville skaber evnen til at kunne

Side 5 ud af 5 (46 indlæg)