Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsafregning ved salg af abonnement

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 24. Feb 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er stødt på et problem som jeg håber i kan hjælpe med. Det drejer som om momsafregning ved salg af et abonnement til en kunde, som kan bruge dette abonnement til køb af produkter på forskellige lokationer. Det er så meningen at det sted hvor kunden har gjort brug af sit abonnementet, skal afregne med det selskab hvor kunden oprindeligt har købt sit abonnement. Det er i lidt det samme princip som ved salg af en smartbox, hvor man køber en oplevelse som kan indløses på nogle udvalgte steder. 

Mit spørgsmål er hvordan transaktionen fra sælgeren af abonnementet til den der har afholdt udgiften skal behandles? Jeg går ud fra at den oprindelige transaktion er momspligtig, så salget af abonnementet er inkl. moms. Men hvordan skal selskabet der skal overføre penge til den der har haft udgiften forholde sig? Den der har afholdt udgiften ved ikke hvor meget de får ud af abonnementet, så de kan ikke fakturere det oprindelige selskab.

Er der nogen der kan hjælpe mig på vej?

 

Fra Sorø
Tilmeldt 3. Jun 14
Indlæg ialt: 21
Fra  DOBSON - Regnskaber & Bogføring Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Du sælger et abonnement til kunden - og i det øjeblik vedkommende ønsker at anvende dette hos en af dine samarbejdspartnere, så opkræver de dig for den udgift de har haft, i stedet for kunden.

Du sælger med salgsmoms, og når de opkræver dig, giver det købsmoms.

I aftaler vel en intern pris på disse abonnementer tænker jeg?

Fra Aarhus
Tilmeldt 24. Feb 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ditte

Tak for svar. Som udgangspunkt er der ikke indgået en intern pris med kunderne. Den pris kunderne skal have fra os kan variere, alt efter hvor mange klip der er brugt på abonnementet, som er gyldig for en måned af gangen. Der er indgået en kontrakt, hvor kunden har bundet sig til en mindstepris, men den kan godt være højere. Hvor mange gange abonnementet er blevet brugt de forskellige steder, bliver registreret hos os. Så det er os der har grundlaget for den faktura vi skal modtage. Jeg er kommet frem til at den nemmeste måde at administrere dette på, er ved at anvende afregningsbilag, hvor vi fakturerer os selv på kundens vegne. Den faktura skal så pålægges moms, som kunden afregner og vi kan fratrække. 

Det er lige hvad jeg umiddelbart mener er den bedste måde. Du må meget gerne komme med kommentarer, hvis du har noget at tilføje.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)