Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg handle i eget eller i virksomhedens navn?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Viborg
Tilmeldt 21. Apr 12
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg har forstået så behøver man ikke at skulle momsregistreres før jeg har en omsætning på 50.000 kr.

Det er meningen at jeg køber varer som jeg vil sælge i en webshop, men hvis jeg nu vælger at vente med at momsregistrere mig, skal jeg så købe varer ind i eget eller virksomhedens navn. 

Grunden til at jeg overvejer at vente, er at jeg bor i en lejlighed, hvor jeg ikke må drive erhverv fra. Så jeg skal have fundet en adresse hvor jeg må drive erhverv, jeg vil dog gerne starte med det samme med at købe lidt vare, som jeg så kan sælge videre online.

Kan min nuværende adresse gøre at jeg ikke kan få et cvr nummer?

Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe.

På forhånd tak

Thomas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

1

de 50.000 er ikke en bundgrænse man kan sælge for og så bare registrere sig. Registrering skal ske hvis du kan forvente at komme over 50.000 kr oms på 12 mdr i træk - læs evt     http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html 

2 Hvis ikke du moms registrerer dig kan du i sagens natur ikke trække købsmoms fra - og det vil gælde alle ting du har købt inden registrering - lige så snart du har solgt din første ting uden moms

3 du skal købe i dit eget navn når du ikke har CVR. Om din boligforening eller hvad det er vil kunne protestere kan jeg ikke sige, det vil afhænge af reglene - ellers må du registrere din virksomhed et andet sted - som f.eks. hos forældre (kan gi dem besvær med reklamer og som officiel adresse med officiel korrespondance med din virksomhed men ikke noget økonmisk ansvar)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Viborg
Tilmeldt 21. Apr 12
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for den hurtige respons ;-) Jeg vil kaste mig over blog indlægget med det samme :-)

Fra Viborg
Tilmeldt 21. Apr 12
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan desværre ikke indlæse indlægget, jeg kan desværre ikke engang indlæse bloggen. Jeg ved ikke om der er noget galt med min computer, det gør den desværre en gang imellem.

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det må være din PC, jeg kan fint komme ind på websiden.

Fra Viborg
Tilmeldt 21. Apr 12
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Som info kan det lige siges, at det ikke er en webshop som jeg har planer om at skulle leve af, og jeg er da heller ikke sikker på at jeg når en omsætning på 50.000 kr. årligt. Det der trækker i mig det er processen, webshoppen skal give mig noget erfaring i at drive en webshop og det generelle ved at have en virksomhed. Jeg skal have mig noget erfaring i SEO, økonomi styring og meget mere.

Groft sagt, skal jeg lære at blive iværksætter.

Hvis så webshoppen, viser sig at gå hen og blive en stor succes, ja så er det bare en stor bonus. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

1

de 50.000 er ikke en bundgrænse man kan sælge for og så bare registrere sig. Registrering skal ske hvis du kan forvente at komme over 50.000 kr oms på 12 mdr i træk - læs evt     http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html 

2 Hvis ikke du moms registrerer dig kan du i sagens natur ikke trække købsmoms fra - og det vil gælde alle ting du har købt inden registrering - lige så snart du har solgt din første ting uden moms

3 du skal købe i dit eget navn når du ikke har CVR. Om din boligforening eller hvad det er vil kunne protestere kan jeg ikke sige, det vil afhænge af reglene - ellers må du registrere din virksomhed et andet sted - som f.eks. hos forældre (kan gi dem besvær med reklamer og som officiel adresse med officiel korrespondance med din virksomhed men ikke noget økonmisk ansvar)

uderligt - indlægget og bloggen virker helt normalt så det må være noget din computer fejler med

Det afgørende er at du ikke tror du må omsætte 50 t og så momsregistrere - hvis det sker inden for 12 mdr - for så kan du få moms + samme i bod for alt det du omsatte inden registrering. Se om det gør bedre med linket denne gang

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)