Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har valgt en hjemmeside med å i mit domæne

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jun 13
Indlæg ialt: 165
Fra  www.conradi.design Skrevet kl. 06:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er lige startet med www.detsundemåltid.dk og der er jo et å i...

Jeg tænkte godt at det ikke ville være helt problemfrit, men læste noget at at nogle dns servere var blevet så gode nu til at opfange det, at det ikke var noget problem.

Hvor om alting er, når jeg kopiere min browser (hvor der står detsundemåltid.dk) og paster teksten ind, som her: http://xn--detsundemltid-xfb.dk/ får jeg altså det her underlige url.

Det står os inde i min wordpress under generelt  - det gør det helt af sig selv. Jeg vedhæfter et skærmbillede. 

Den vil heller ikke lade mig "claime" siden i google adsense eks. 

Skal jeg bruge min xn streng når jeg skal claime mit site?

Hvad gør jeg, hvad/hvilken betydning har det?

Den gør det desuden os, når jeg beder om at få set hvordan google ser min opskrift:

P R O D U K T I O N   D E S I G N   S P E C I A L F X

www.conradidesign.dk 

Fra Nærum
Tilmeldt 24. Aug 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Det hemmelige rum bag reolen Skrevet kl. 07:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Denise Conradi:

Jeg er lige startet med www.detsundemåltid.dk og der er jo et å i...

Jeg tænkte godt at det ikke ville være helt problemfrit, men læste noget at at nogle dns servere var blevet så gode nu til at opfange det, at det ikke var noget problem.

Hej Denise,

Køb domænet med aa også og benyt det som dit hoveddomæne. Så kan du pege å domænet, så brugere der skriver det på dansk, stadig kommer det rette sted hen.

Med venlig hilsen

Tommy

Fra Agadir
Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 176
Fra  Altomargan.dk Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Tommy Nitz:
Køb domænet med aa også og benyt det som dit hoveddomæne. Så kan du pege å domænet, så brugere der skriver det på dansk, stadig kommer det rette sted hen.

Det er mere almindeligt at nøjes med "a" ligesom brugere har nemmere ved heltmat.dk i forhold til heltmaet.dk

Fra Nærum
Tilmeldt 24. Aug 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Det hemmelige rum bag reolen Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Altomargan.dk - Jan:

Det er mere almindeligt at nøjes med "a" ligesom brugere har nemmere ved heltmat.dk i forhold til heltmaet.dk

Hej Jan,
Okay, det er ikke et fremskridt jeg har bemærket og hvis man tager ud fra dit eksempel, kan det jo give nogle misforståelser omkring indhold, men dermed ikke sagt at det ikke kan være sådan. 
Hvis det virkelig forholder sig sådan, så ville jeg da købe begge varianter. Domæner er jo heldigvis ikke så dyre, så det kan hurtigt tjene sig ind igen.
Med venlig hilsen
Tommy
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Altomargan.dk - Jan:

Tommy Nitz:
Køb domænet med aa også og benyt det som dit hoveddomæne. Så kan du pege å domænet, så brugere der skriver det på dansk, stadig kommer det rette sted hen.

Det er mere almindeligt at nøjes med "a" ligesom brugere har nemmere ved heltmat.dk i forhold til heltmaet.dk

Det jeg nu ikke helt enig i. Der er stor forskel på hvordan folk læser navnet. Tager vi dit eksempel med heltmat.dk, så tænker jeg straks på mat lakering og slet ikke 'helt mæt', som det jo skal betyde. Herudover er det ikke sprogligt korrekt at oversætte å til a, æ til a og ø til o.
Tilmeldt 23. Jun 13
Indlæg ialt: 165
Fra  www.conradi.design Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

OK. Tak.

Men jeg mangler stadig svar på mine spørgsmål omkring den mærkelige adresse, og hvad jeg gør ved det!?

P R O D U K T I O N   D E S I G N   S P E C I A L F X

www.conradidesign.dk 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Denise Conradi:

OK. Tak.

Men jeg mangler stadig svar på mine spørgsmål omkring den mærkelige adresse, og hvad jeg gør ved det!?

Du kan ikke gøre noget ved det, og som du kan se skaber det store problemer. Også når folk skal linke til dit site, så kan de ende på et dødt link. Det har jeg oplevet før på et forum, hvor der blev linket til en side på domænet akvariegødning.dk

Før du får fyldt så meget på det site med det domæne, så vil jeg få det op at køre med dobbelt a i stedet for å.

Tilmeldt 23. Jun 13
Indlæg ialt: 165
Fra  www.conradi.design Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

tak jeppe,

hvordan gør jeg det?

P R O D U K T I O N   D E S I G N   S P E C I A L F X

www.conradidesign.dk 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Det nemmeste for dig ville være at købe domænet med dobbelt a hos unoeuro, hvor du allerede har www.detsundemåltid.dk, og så tage kontakt til deres support og bede dem om at hjælpe dig, til at få detsundemaaltid.dk som det primære domæne til dit webhotel og derved erstatte det nuværende med å. :) Med mindre du selvfølgelig selv kan gøre det. Samtidig kan du også få sat et forward op fra domænet med å til det uden. Dvs. at når man indtaster det med å, bliver man automatisk sendt videre til det uden.

Det problem du dog vil få er, at de gamle sider som Google allerede har indekseret er med å, så de vil ikke længere virke. De vil melde fejl, når man klikker på dem, og Google vil ikke længere kunne finde dine sider. (Du kan se Googles fejlmeldinger i Webmaster Tools, hvis du har tilmeldt dit site til det) For at få den smule SEO-juice med over på dit nye URL, samt sikre at bookmarks og links fra andre sites til dit stadig virker, skal der i .htaccess filen i roden af din server laves en omskrivning af adressen fra å til aa. Den mere tekniske betegnelse er et 301 redirect fra det ene domænenavn til det andet. Et 301 redirect fortæller Google, at dine sider permanent er flyttet fra www.detsundemåltid.dk til www.detsundemaaltid.dk.

Nu begynder det at blive rigtigt teknisk, så jeg vil igen prøve at høre Unoeuro ad, om de evt. kan hjælpe dig med det.

Tilmeldt 23. Jun 13
Indlæg ialt: 165
Fra  www.conradi.design Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak. Jeg hører unoeuro :)

P R O D U K T I O N   D E S I G N   S P E C I A L F X

www.conradidesign.dk 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)