Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Software genereret tekster - Hvilke typen software bruger aviserne til det?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 00:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Har læst at nogle aviser i fx USA er begyndt at bruge software genereret tekster og artikler. Hvilken type software bruger de til det og er det muligt, at man kan gå sig et ligne system? 

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Nogen der ved det?

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogen der ved, hvor der kan købes et ligne system? Jeg skal til at lave et større website projekt og der kan det godt betale sig, med sådan et system.

Fra Odense
Tilmeldt 3. Feb 12
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

De bruger natural language generation systemer. Du finder næppe mere end 5-10 mennesker i Danmark med den mindste smule erfaring. Jeg er en af dem og jeg har kun meget lidt erfaring med det.
Computational journalism bliver større og større og de tekster der kan genereres bliver bedre og bedre. Dels fordi teknologien bliver bedre og dels fordi der bliver åbnet op for flere og flere databaser med informationer om alt muligt, som så kan bruges som udgangspunkt for algoritmerne.

Det mest kendte firma er pt. Automated Insight. Jeg er sikker på at de med glæde vil hjælpe dig. Jeg siger bare nu at det bliver hverken gratis eller billigt.

Som en eftertanke kan du se på markov kæder til generering af tekter, men det bliver aldrig rigtig godt, da de kun kan skrive ting som er skrevet før, da de er baseret på sandsynlighedsregning.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)