Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp mig til at finde de rette långivere/investorer - Feedback ønskes

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 27. Feb 14
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

granberg1:
Har det relevans for financieringen hvor egenkapitalen kommer fra
Nej ikke hvor den kommer fra, medmindre den er en del af en "fiktiv" kapital fra et andet ejendomsselskab. Pardon, det er heller ikke for at være flabet, men som jeg ser det har du brug for temmelig mange penge, formentlig mange millioner.  Og samtidig fortæller du om en meget lille risiko - det hænger ikke helt sammen med status på boligmarkedet - uanset kbh og studerende.  Du nævner jo intet om egenkapitalens størrelse, og hvis sikkerheden udelukkende skal funderes i det belånte, såe,.... bob bob...

Tilmeldt 5. Jan 14
Indlæg ialt: 258
Fra  sjove-jokes.dk og sjove-vitser.dk Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

@Roberts.dk:

Tak for skarpe iagtagelser. Lad mig konkretisere lidt:

1. Kapitalen er 'cash' og altså ikke bundet i noget og er ikke indskud fra anden virksomhed.

2. Enig i at det kræver mange millioner at købe store ejendomskomplekser, men dette er hverken ønsket eller tilgangen. Ideen her er netop at finde enkelte lejligheder med stort potentiale og investere trinvis, for derved at oparbejde nødvendig kapital til yderligere investeringer.

3. For mit bord, består den lille risiko i, at banken yder 80% i realkredit, og jeg selv ligger omkring 10-15% pr. ejendom, således at 'långiver' bidrager med de sidste 10-15%. Risici: (1) Boligerne skal generelt falde 10-15% over en længere årrække, samtidig med at (2) udlejningen skal gå NOGET værre end budgetteret. Ad 1, så er dette sjældent set hvis vi snakker 7-10år. Ad 2, udlejningen er konservativ, og med de rekord optag der finder sted pt., så anser jeg denne risiko for meget lille. Derudover er bygningerne af nyere oprindelse, hvilket betyder at der ikke forestår større vvs eller tagarbejde.

Hvad er dine tanker om ovenstående?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

er realkreditgrænsen ikke 60% af vurderingen for erhvervsejendomme? (ikke mit speciale men husker det sådan)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

På rene boligudlejningsejendomme er den 80 % men ellers har du ret.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

aha   Tak :)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Lyngby
Tilmeldt 9. Jan 14
Indlæg ialt: 5
Fra  Investor Asset Management Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Brian,

du har fat i noget af det, der gør ejendomsinvestering vanskeligt - at finde risikovillig kapital. Der findes desværre ikke noget, der hedder lav risiko, når du taler om 2. eller 3 prioritetslån - hvis risikoen var så lav og renten så høj, ville du jo ikke være nødt til at spørge her for hjælp :o)

Først og fremmest skal du betragte din långiver eller finansielle partner som en en hvilken som helst anden kunde og derfor også fremlægge en grundig gennemgang af produktet, konceptbeskrivelser, beregninger af afkast, løbende og ved exit - i det hele taget en exitplan, simulering af risici i samme regneark osv. I det hele taget gøre det let for långiver at tage stilling til din forespørgsel. Lav en samlet business plan. Simuler en konkret sag med konkrete anslående indtægter og omkostninger, renter osv. så alt kan efterprøves. Jo mindre de selv skal arbejde med tallene og konceptet for at få det til at hænge sammen, desto lettere vil de have ved at sige ja. Læg mærke til karakteren af de indvendinger, du har fået - de er gået mere på dit koncept og hvordan det REELT hænger sammen. Lad være med at se det som kritik af dig, men som konstruktive indspark til at gøre din præsentation bedre.

Nok snak - du skal finde ud af, hvad du kan bidrage med, som den pågældende långiver ikke selv kan, og så skal du gå efter det. Pengene hænger ikke løst hos den slags långivere, og en tilbagebetalingstid, der er så lang som du indikerer, bliver sgu svært (så tænker investor/långiver: Anlægsinvestering, så kan jeg lige så godt selv eje...) Så det kunne være din business plan - at gå efter en finansiel partner.

Held og lykke.

VH Michael

NB K/S vil typisk give mening, når der er tale om ejendomme, der anvendes til fradragsberettigede formål; hotel, plejehjem, butik, lager, fabrik, men desværre ikke ungdomsboliger, plejeboliger, almindelig beboelse, kontor, sygehus, klinikker osv.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)