Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO ved flersproglig side

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg er på bar bund nu.

Jeg har planer om at tilbyde mine varer på flere sprog.

Hvordan kan jeg håndtere det i praksis?

Kan jeg skrive meta data f.eks. på svensk i min webshop i den svenske version, og så på dansk i den danske?

Og artikler? Kan jeg linke til min "svenske-version-side"?

Jeg aner ikke hvordan det foregår rent teknisk. Er det lige meget, hvilke udbydere der er tale om (presta,magento)?

Eller er det bedre at køre selvstændige domæner i forskellige lande?

Men så har jeg problemer med varebeholdning, hvis hjemmesiderne ikke "arbejder sammen"...

Tusind tak for evt. svar.

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

please help

Fra Højslev
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 129
Fra  Lethers Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amadeo,

Du kan godt køre med flere shops fra samme BO i Prestashop. Så skifter man bare shop oppe i venstre hjørne og herved kan man skrive speciel metatekst osv. til hver shop. Det er dog en god ide at få en prof til det, kan nemlig godt være lidt tricky :P

Med venlig hilsen

Rune

Jeg er ejer af Marketingsvirksomheden Lethers.dk. Online markedsføring og rådgivning til dig!

Tilmeldt 3. Sep 08
Indlæg ialt: 49
Fra  web-O-magic Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amadeo,

Hvis du ikke allerede har et system oppe at køre, vil jeg foreslå du finder et som kan køre multisproget.

Drupal understøtter det meget godt, ved at lave en "kopi" af den første side, som så er sat til det pågældende sprog du vil oversætte til. Alle referencer etc. er den samme, så du ricikere ikke at skulle opdatere flere systemer, eller få problemer med lager tal. Det er én hjemmeside, der blot understøtter flere sprog.
Alle tekster kan dog ændres, både beskrivelser, meta tags, overskrift, URL og meget andet.

Det samme gør sig gældende for shop-delen af drupal, da den bare bygger ovenpå de alleree eksiserende funktioner.

Jeg kender ikke de andre systemer særlig godt, og har ikke leget med flere sprog, så hvordan det virker der, er der sikkert mange andre som kan svare på.

Mit bud er dog at du skal undersøge hvilke features du har brug for, og så få det bedste system til opgaven, og ikke nødvendigvis det som er billigst i anskaffelse, bare fordi det er billigst. En lille invistering, for at få hjælp af de rette folk, betaler sig meget hurtigt hjem igen. Mangefoldigt.

/Kristoffer

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)