Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dropshipping administration.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Oct 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen. 

Jeg sidder og skal til at opstarte en webshop med en kammerat. Vi er ambitiøse, produktet sælges godt nok allerede, men ikke i store mængder og vores webshop har en god niche. Så alt dette er på plads. Vi har overvejet dropshipping, udelukket af den grund at dette er vores første webshop, så vi mener det vil være lidt for risikabelt at investerer i et stort lager. Dette kan komme senere når det bliver en succes.

Selv er jeg igang med at læse til multimediedesign, så det med opsætningen af webshop skulle heller ikke være noget problem.

Vi vælger at udvikle i Prestashop, det virker som et udmærket system og med det open source netværk har vi gode muligheder for at, få hjælp rundt omkring.

Det var lidt baggrundsviden om projektet.

Mit egentlige spørgsmål er hvordan administrerer jeg delen hvor købet fra en kunde registreres til mig og jeg sender informationen videre til vores leverandør. Benyttes her et program? Eller er det så banalt at jeg kan se hvad kunden har købt også sender jeg en E-mail til min leverandør?

Ved godt at dette er automatiseret på mange webshop, men ikke alle? Så kunne godt tænke mig at vide hvordan folk håndtere dette?

På forhånd tak for hjælpen.Smile

Tilmeldt 21. Jun 14
Indlæg ialt: 330
Fra  Weebio Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

soer9309:
Mit egentlige spørgsmål er hvordan administrerer jeg delen hvor købet fra en kunde registreres til mig og jeg sender informationen videre til vores leverandør. Benyttes her et program? Eller er det så banalt at jeg kan se hvad kunden har købt også sender jeg en E-mail til min leverandør?

Det vil nok vaere urealistiskt at bare sende ordren videre til leverandoeren uden at checke og validere den foerst. Specielt hvis det er store ordrer. Men der er jo mange maader og en af dem er at sende en email til leverandoeren og alle emails systemer burde det vaere muligt relativt billigt at saette/programmere en mail som bliver sendt ved en godkendelse af ordren.

Stoere distributerer har ofte deres eget system til fremsendelse af ordre information, det kan vaere sig et rest api eller lignende.

Mvh

Bryan

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Oct 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay tak for det. Var bare meget i tvivl om hvordan selve denne del fungerede. :)

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 859
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Tit så for man oprettet en forhandler aftale ved en leverandør. Og derefter får man adgang til deres hjemmeside, som er opsat til fordel for forhandlerne. Og derigennem opretter man så den ordre, som du har modtaget fra din kunde. Og denne bliver så sent direkte ud til slutbrugeren (din kunde).

Fakturan bliver så e-mailet til dig. Og så står du selvfølgelig selv for faktura/ reklamation osv. til kunden.

Mvh. Kim

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)