Hej alle sammen. Jeg sidder og skal til at opstarte en webshop med en kammerat. Vi er ambitiøse, produktet sælges godt nok allerede, men ikke i store mængder og vores webshop har en god niche. Så alt dette er på plads. Vi har overvejet dropshipping, udelukket af den grund at dette er vores første webshop, så vi mener det vil være lidt for risikabelt at investerer i et stort lager. Dette kan komme senere når det bliver en succes. Selv er jeg igang med at læse til multimediedesign, så det med opsætningen af webshop skulle heller ikke være noget problem. Vi vælger at udvikle i Prestashop, det virker som et udmærket system og med det open source netværk har vi gode muligheder for at, få hjælp rundt omkring. Det var lidt baggrundsviden om projektet. Mit egentlige spørgsmål er hvordan administrerer jeg delen hvor købet fra en kunde registreres til mig og jeg sender informationen videre til vores leverandør. Benyttes her et program? Eller er det så banalt at jeg kan se hvad kunden har købt også sender jeg en E-mail til min leverandør? Ved godt at dette er automatiseret på mange webshop, men ikke alle? Så kunne godt tænke mig at vide hvordan folk håndtere dette? På forhånd tak for hjælpen. |
soer9309:Mit egentlige spørgsmål er hvordan administrerer jeg delen hvor købet fra en kunde registreres til mig og jeg sender informationen videre til vores leverandør. Benyttes her et program? Eller er det så banalt at jeg kan se hvad kunden har købt også sender jeg en E-mail til min leverandør?
Det vil nok vaere urealistiskt at bare sende ordren videre til leverandoeren uden at checke og validere den foerst. Specielt hvis det er store ordrer. Men der er jo mange maader og en af dem er at sende en email til leverandoeren og alle emails systemer burde det vaere muligt relativt billigt at saette/programmere en mail som bliver sendt ved en godkendelse af ordren.
Stoere distributerer har ofte deres eget system til fremsendelse af ordre information, det kan vaere sig et rest api eller lignende.
Mvh
Bryan