Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp jeg var ung, dum og fuld af tillid til menneskeheden

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Som der bliver skrevet så er forældelse fristen udløbet mener også som der blev skrevet er 3 år.

Har selv været i liggende hvor jeg har mistet penge fordi en kunde ikke har betalt eller mener at de ikke har fået det som man har leveret.

Alligevel at firmaet er lukket og slukket. Så nager det mig stadig.

Du vil aldrig glemme det fordi man føler sig snydt men det er også til at man lige får ens nakkenår til at rejse sig hvis man løber ind i liggende personer.


Men brug det til at huske at få det ordnet med det samme. ikke udlever noget uden en underskrift.

Men glem personerne hvis du ikke kan bruge dem til noget eller slå en streg over det. Og brug det i fremtiden.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 21. Jun 14
Indlæg ialt: 330
Fra  Weebio Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synnes du burde lade det ligge og komme videre.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Den her sag er meget simpelt, afbryd kontakten 100% med hende - den slags mennesker kan det ikke betale sig at have i sit liv.

De ærgelser og den tid du bruger her er spild af energi, brug den istedet på at tjene pengene ind igen, og lær så af det. Folk tager røven på dig hvis du ikke passer på, jeg har en tilsvarende historie der går tilbage til 2007 ... og jeg var så dum at stole på folk, det skal man lade være med. Jeg afdrager stadig på den lærestreg jeg fik :(

Fra Ikast
Tilmeldt 4. Jun 14
Indlæg ialt: 359
Fra  Wallartshop.dk Skrevet kl. 01:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvom det er ærgeligt med pengene er mit råd til dig også at komme videre.

Det kommer til at irritere dig i al evighed ellers. Afskriv pengene som dyre lærepenge og slå en streg over det.

Held og lykke fremover :)

Mvh. Martin

Køb Danmarks billigste wallstickers på http://wallartshop.dk CVR numre til firmabil kun 75kr incl fragt 

Fra København V
Tilmeldt 12. Jan 14
Indlæg ialt: 11
Fra  MortenOlesen.dk Skrevet kl. 02:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, nu gik aftalen jo egentlig oprindelig ud på at hun kunne låne produkterne, ind til bedre tider, hvor hun kunne få lidt mere skind på næsen. 

Og der for har der jo aldrig rigtig været tale om et salg af et produkt, men udlåning på udefineret tid. Og det er der for at jeg tænker at der måske kunne være en åbning for at man kan sende en "bibliotekspåmindelse" med "aflever varerne retur, ellers betalt for erstatning af indkøbsprisen". Jeg synes bare at det var et område som ikke var helt klart at finde entydigt svar på.

Jeg kan sikkert nok finde nogle gamle SMS'er facebookbeskeder der kan bekræfte at de har været der, men ja, der er jo selvfølgelig ikke nogen dokumentation for hvor meget hun præcist fik taget(selv om det burde jeg jo kunne se ud fra min lagerføring)

Fra København V
Tilmeldt 12. Jan 14
Indlæg ialt: 11
Fra  MortenOlesen.dk Skrevet kl. 02:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hov så lige alle de andre svar på side 2 Big Smile

JA, men det er også noget jeg har tænkt meget over, og ja, jeg har lavet mange dumme ting af den slags med at stole på folk. Og jeg har i hvert fald over 30k hængende der ude, hvilket gør ondt når man er studerende. Og ja så er der de kunder som ikke betaler "varer forsvundet i posten". Men det er bare noget helt andet når det er nogen man har haft helt tæt inde på livet, og som jeg nok heller ikke vil kunne undgå i fremtiden. Men jo, ellers har jeg prøvet at glemme det, og tage registrere det som lærepenge(burde kunne trækkes fra i skat på lige fod med andre personlighedudviklingkurser Cool ) Men den kommer bare frem igen og igen... så måske det mere er en opgave for en psykolog Wink

Men de fleste har jeg intet problem med at sige "dumme lærepenge". Vi har alle været unge og dumme, og stolet på alt og alle. Men det der gør ondt er når det er nogen du har set som din "søster" eller "papfar". Og lige her har "søster" så giftet sig med "papfar", og pludselig fordi de bliver konfronteret med at skylde penge/varer, så bliver du udskudt af familien, og ingen vil reagere med andet end tavshed. Men det hører sig jo nok til en tråd i et helt andet forum Big Smile

Der burde dog oprettes et register over "dårlige mennesker" lige som for "dårlige lejere" eller "dårlige udlejere". Jeg mener at det var Rom Rohn der engang sagde at der findes faktisk kun 4 virkelig dårlige mennesker i verden, men de rejser bare meget... 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan da i det mindste sende hende en rykker? Sagen skal jo ikke noedvendigvis vendes i fogedretten foer du faar dine penge? Kan vaere du faar dine penge vha. "tomme trusler" - dog nok ikke hvis hun laeser med her?

Selv hvis sagen skulle komme for en domstol kan du vaere heldig - ogsaa selvom sagen i virkeligheden skulle vaere foraeldet. Normalt vil en dommer presse begge parter til at indgaa et forlig - normalt uden at se paa vidneudsagn, bevismateriale osv. Ved 30.000 DKK er det et forsoeg vaerd.

Jeg synes ikke, at du skal lade sagen ligge.

Mvh Linnart

Fra København V
Tilmeldt 12. Jan 14
Indlæg ialt: 11
Fra  MortenOlesen.dk Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Linnart

Tak for dit råd. Jeg tror også i første omgang at jeg prøver at fortsætte med at presse lidt på. Og sende fakturaen alla "den glemte biblioteksbog"-version. Og så må jeg se om der kommer noget ud af det. Når der kommer en faktura hvor der tilskrives renter, gør det ofte at folk skynder sig lidt mere får at få løst udfordringen.

(lige her er det dog kun ca. 10.000,- at hun skylder, de 30K+ er mere hvad jeg har af udestående med 4-5 personer. Det er sjovt så nemt nogle folk glemmer hvad de skylder, når vi andre ikke tænker på andet end at få det hurtigst muligt ud af verden Wink )

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)