Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ombilding til Aps - Nyt cvr - Ny Danlon konto

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 24. Aug 08
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

cvr Hej!
Jeg har stiftet om til Aps med dato fra 1.jan.2014
Mit gamle enkeltmandsfirma hade en ansat som nu skal vare ansat i det nye firmaet.

Jeg har brugt Danlon men fordi man ikke kan skifte cvr nr. i Danlon så har jeg oprettet nyt Danlon konto for Aps

Jeg skal nå fore over medarbejderen fra den gamle Danlon konto til den nye. Er det nogle vikgige ting at huske i forbindelse med dette? Jeg har nogle funderinger

1. Skal hun være ansat fra 1.1.2014 eller fra 1.juli.2014? Skiftet er gjord i Juni 2014 med gyldighed fra 1.1.2014 men jeg har jo betalet løn fra den gamle Danlon konto til og med 30.06.2014

2. Skal man fore over nogle start saldi fra den gamle danlon konto til den nye? (Ferie etc.)

Jeg vil være meget glad for alle tips i kan komme med..

Med venlig hilsen
Aarto

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

ansættelse fra den dato han blev ansat og der er ikke mulighed for at føre saldi over med alt jeg ved, så du beholder log in til gamle danløn konto hvor du kan se hans tal frem til skiftet - løn - skat og evt feriepenge

du må så manuelt lægge sammen MEN danløn hjælp kan givet svare også og gør det inden for en time i arbejdstiden hvis du vil være sikker

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 124
Fra  OMEGA SUPPORT Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Aarto Reponen:
1. Skal hun være ansat fra 1.1.2014 eller fra 1.juli.2014? Skiftet er gjord i Juni 2014 med gyldighed fra 1.1.2014 men jeg har jo betalet løn fra den gamle Danlon konto til og med 30.06.2014

Se nu er jeg jo nysgerrig over, hvor din bogføring for øvrige udgifter og indtægter i 2014 bliver beskattet? Hvis alt andet for 2014 beskattes i ApS'et, så vil jeg vove den påstand, at løn m.v. også skal rettes fra enkeltmandsvirksomhed til ApS fra 1.1.2014.

Jeg vil i øvrigt mene, at ansættelsesdato på være den oprindelige, hvis anciennitet følger med over i ApS. 

Aarto Reponen:
2. Skal man fore over nogle start saldi fra den gamle danlon konto til den nye? (Ferie etc.)

Du kan under Medarbejder -> Saldo ferie lægge alt omkring ferie m.v. ind. Det skal være FØR først lønkørsel. Har du en funktionær, så skal startsaldi være på plads. Ellers trækker Danløn medarbejderen for afholdt ferie.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig Jørgen  når det er 1/1-2014 så skal aps også ha udgiften til løn - fra 1/1-2014 hvis medarbejderen var ansat i det ApS.. Var denne i enkeltmands og arbejdede for det, frem til 1/6 skal den bare blive der - men enig - er det fra 1/1 medarbejderen har arbejdet for ApS så skal al løn også flyttes dertil - hvilket kan være besværligt hvis der er skatteindberettet - hvad der vel er fra danløn på enkeltmands cvr nummeret.

Det går ikke at med arbejderen har arbejdet for ApS men enkeltmands bærer løn omk fra til 1/7 er vi helt enige om og var arbejdet for ApS fra 1/1 skal alt over fra 1/1 med det besvær det er - mens der ikke skal flyttes feriepenge eller noget, hvis det først er 1/7 at medarbejder kontrakten er i ApS, for så skal enkeltmands jo ha indtægterne til 1/7 og betale medarbejderens ferie

Ikke ukompliceret med den ændring - der skal så skattetilbageføres i enkeltmands og ny indberetning i e-indkomst for aps

Godt set Jørgen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Såfremt du har hævet penge i din enkeltmandsvirksomhed, skal du fremadrettet også lave løn til dig og hidtil hævninger kan ved en skattefrivirksomedsomdannelse indtægtsføres som b-indkomst på din selvangivelse.

DBH Kristian

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)