Det gør det ihvertfald. Det er ikke særlig rart for øjnene at sidde og kigge på en baggrundsbelyst skærm i længere tid, og folk som gør det til dagligt på deres computere vil gerne væk fra skærmen. Derfor har Amazon en ikke-baggrundsbelyst Kindle udgave med e-ink som har rigtig god kontrast så det står kniv-skarpt. Jeg har ikke fortrudt køb af en Kindle, selvom jeg både ejer iPhone og iPad, læse-oplevelsen på Kindlen er meget bedre. |
Dit spørgsmål er meget bredt. Hvad vil du gerne skrive om?
Et godt råd er i hvert fald at tage opgaven alvorligt, præcis som hvis du skrev en rigtig bog.
Rediger teksten ordentligt, læs korrektur eller få en anden til at gøre det.
Skriv om noget, der virkelig interesserer dig, og som du har lyst til at skrive om uden at stille spørgsmålet: "Hvor lidt kan jeg nøjes med at skrive?"
Sådan lyder dit spørgsmål nemlig lidt for mig. :)
Før du udgiver din e-bog, er det også en god idé at have et publikum på sociale medier, nyhedsbrev og IRL, som du kan markedsføre din bog til.
Jo dyrere din bog er, jo mere markedsføring skal der sikkert til. Skriv en ordentlig landing page på hjemmesiden, kør en e-mailkampagne.
Medmindre din e-bog virkelig rammer plet hos en masse læsere, tror jeg, det kan blive lidt svært med en e-bog til tyve kroner. Du skal sælge temmelig mange for at få din investering i timer hjem igen, men det er selvfølgelig svært at svare på uden at kende emnet.
For at svare på dit spørgsmål: Jeg forventer ikke så meget af en gratis e-bog, som jeg forventer af en e-bog, jeg skal betale for. Men jeg regner med, at jeg faktisk kan lære noget selv af en gratis e-bog.