Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO - få søgninger, høj konkurrence - kan det betale sig?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Mar 11
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har et aftershave produkt jeg skal til at sælge, men jeg er stødt på et problem.
Ordet "aftershave" i Danmark har i gennemsnit 210 søgniner om måneden på google og konkurrencen er "high".

Derudover ser jeg ellers et par enkelte alternative søgninger på ordet, men ikke noget der giver et bedre resultat en ordet "aftershave".


Hvilke konsekvenser vil det have for mig, hvis jeg laver en hjemmeside med salg af udelukkende dette/denne produktlinje, når der ikke er flere søgninger om måneden? Kan det overhovedet betale sig?

mvh



 

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er usikker på hvornår det skulle have interesse blot at søge på ordet aftershave på google...tror ikke folk tester aftershave i blinde på nettet.

Det jeg mener er, at hvis man er usikker på hvilken man bør købe, så vil man gå et sted hen hvor man kan dufte de forskellige mærker. Når man kender sine preferencer vil man gå på google og lede efter det eksakte navn på den aftershave man søger. 

Men det er ulogisk at søge efter det på google, derfor har google meget få søgninger. Skulle man bruge det billigst muligt ville man jo nærmere vælge at gå til en prissammenligningsportal (er det eet ord?lol) eller ebay amazon osv. Dvs. salget af denne type vare vil ofte ske uden googles viden.

Svaret må derfor være at du ikke skal bruge for meget energi på SEO optimering, du skal hellere fokusere på at kunne sælge til den rette pris, og så skaffe besøg fra pricerunner, Kelkoo ect. Hvis ikke du kan sælge til samme priser som de andre, så bliver det nok ikke nemt for dig, men så må du jo finde andre måder at profilere dig på...f.eks. direkte reklame til lokale sportsklubber osv. nogen gange vælger folk en lidt dyr løsning for at støtte lokalt erhverv. 

Jeg vil sige at hvis du vil sælge aftershave alene, så bør du have et stort udvalg...ellers skal du have udvalg af beslægtede varer. Men jeg har ikke altid ret, og jeg tror ikke der er noget entydigt svar på det her.

Tilmeldt 20. Mar 11
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mr.A

Mange tak for dit lange og gode svar. Det giver mening.
 

Men ville man som forbruger ikke søge på google efter f.eks. "billig aftershave", eller "god aftershave" ?

Jeg føler jeg at en række gode produkter bestående af 3 forskellige typer aftershave samt barbarskum og creme. Dette er altsammen fra samme producent. Produkterne har fået gode anmeldelser rundt omkring i verdenen og de er ikke specielt dyre, faktisk langt billigere end størstedelen af aftershaves der sælges i Danmark.


Min idé er at sætte en webshop op, hvor jeg kun sælger disse produkter b2c samt at forsøge mig b2b også.

hvad synes du om den idé?
 

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er svært at svare på om det er en god ide når man ikke selv er i branchen, men det er nok ikke google der bruges til at lede...

Jeg tror at den pris bevidste forbruger der går til prissammenligningssider for at få den bedste pris, kan få en bedre pris i det lokale supermarked end i en netbutik med dyr transport. Omvendt vil der være nogen der ser dit billige produkt og måske køber det, som en slags impulskøb.

Meget billige ting plejer jeg at købe i Kina (og discount supermarkeder) mens jeg lægger kvalitetsindkøb i Danske webshops.

Det giver ikke mening for mig at betale 50kr. i transport for en vare til 20-30kr. (tror aftershave koster 30kr. i ALDI).

Det var nok ikke en ide for mig, men du vil også sælge b2b, så kan du levere til et supermarked er det nok en god ide alligevel...

Fra Karlskrona
Tilmeldt 14. Nov 11
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er muligt, at man ville bruge Google til at søge på "god aftershave" eller lignende, men se det fra kundens synspunkt; det vil i mange tilfælde være en søgning efter en debat, eller andet, hvor de kan få er godt svar på hvad en god aftershave er - altså andres anbefalinger.

Hvis der er få søgninger og høj konkurrence, så ville jeg fokusere andetsteds. Skab en debat, en blog eller lignende på din hjemmeside. Her kan du frit levere de nødvendige SEO fraser og lade andre hjælpe til via kommentarer og linkdeling. Det vil skabe mere trafik og dét vil hjælpe dig fremad rent SEO mæssigt.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er forholdsvis nemt at regne ud, selv om Google's data langt fra altid er korrekt. 210 søgninger hvoraf du kan få 50% ca. hvis du ligger nr. 1. Det er så cirka 100 besøgende hvoraf du konverterer skal vi meget gavmildt sige 20%. Det giver dig 20 salg på en måned. Næppe noget der løber rundt.

Derimod kunne der være fin ide i at ranke på søgninger som 'armani aftershave' osv, hvor folk ved lige hvad de skal have men vil bestille på nettet til den billigste pris.

Det lyder ikke som at du vil have et bredt sortiment, så jeg vil sige at jeg har meget svært ved at se at SEO skulle være det der driver din forretning.

Fra Skovlunde
Tilmeldt 6. May 09
Indlæg ialt: 470
Fra  WebGain Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Bemærk at hvis du bruger Googles Keyword Planner tool, så er den vurderede konkurrence sat på baggrund af SEM (Adwords). Ikke konkurrencen for at ranke organisk på dette keyword. Så det data kan du ikke rigtigt vurdere præcist ud fra.

I WebGain bruger vi nogle forskellige tools til at vurdere SEO keywords. Jeg kan se at søgeordet 'Aftershave' i Danmark ligger på medium konkurrence. Så det er slet ikke umuligt at komme i toppen på det søgeord.

Om indsatsen der skal til kan løbe rundt, når det er så få søgninger er svært at sige. Det kommer an på hvor mange af dem der finder ind til dit website konverterer - og det gør de jo kun hvis de søger på 'Aftershave' netop for at købe en aftershave.

Webdesign, optimering og online markedsføring. Se mere på WebGain.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)