Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan min virksomhed drive forretning indenfor flere erhverv?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jul 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino´er, 

Jeg forsøger lige igen. Til dagligt driver jeg en fotografisk virksomhed (er fotograf) og laver alt mit private fotoarbejde igennem dette firma. Jeg har dog et nyt projekt undervejs, men det har intet med fotografi at gøre, men er en mobile app.  Mine spørgsmål er flg:

1: Skal jeg registrere en ny virksomhed som står som ejer af APP´en? Da min nuværende virksomhed intet har med APP´s at gøre, og app´en har intet med fotografi at gøre.

2: Alt indkomst i mit firma bliver lige nu registreret så snart en faktura er betalt. Men revenue fra app´en skulle meget gerne være konstant, og blive ved med at flyde ind som folk køber den, og som folk bruger in-app purchases. Hvordan registreres denne indkomst?

Håber nogle af jer kloge hoveder herinde har nogle idéer, da mine research skills ikke helt har hjulpet mig med især spørgsmål 2. 

Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg følger lige med her :)

vh. Daniel Poulsen

DPCreations | 

Fra Varde
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vedr. det første, så ja man må godt have flere aktiviteter i samme virksomhed. Det kan dog være at du skal have sat anden branche kategori på ved erhvervsstyrelsen, og din formåls bestemmelse skal ændres, men derudover er der ikke noget problem.

Vedr. nr. 2. Så er der ikke nogen forskel, du skal registrere et køb når det er foretaget. Så hvis der er nogen der køber din app, så skal du registrere salget. Det er blot et spørgsmål om at antallet af registreringer stiger.

Din Revisor ApS - Din samarbejdspartner indenfor revision, regnskab og rådgivning.

Læs mere på dinrevisor.net

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

ang to - registreret så snart der er betalt så skal du være med på at det skal registreres ved købet/faktura. Det kan godt være det er samme tidspunkt som betalt og så er det fint nok - men ellers må du ikke vente med at registrere køb og moms til betalt

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Jul 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, det lyder ekstremt omsonst. Best case scenario og den bliver populær, ville man kunne risikere at skulle sidde hele dagen og registrere betalinger på tværs af platforme?

Kan Dinero bruges til at registrere denne form for omsætning, eller er det kun omsætning akku. vha. faktura det kan bruges til?


Jeg vil dog umiddelbart mene at det bedste er at stifte et nyt selskab, og køre APP´en igennem dette. Så det tror jeg at jeg gør. Tak for hjælpen på denne front.

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

der findes sikkert API der kan registrere det direkte i div regnskabsprogrammer men du kommer ikke uden om at skulle dokumentere det enkelte salg med køber, på en måde der lever op til regnskabs og skattelov så du altid vil kunne garantere at kunne identificere den enkelte køber og købs dato (af hensyn til moms specielt) Du kan givet slippe for at taste hver enkelt det skal kunne køres via en API direkte til dit regnskab

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Jul 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogle app udviklere herinde? - Hvilke branchekode brugte I til at oprette jeres virksomhed?

Der er ret mange forskellige, og jeg er ikke 100% sikker på hvilken den falder ind under, da app´en ikke er et spil, men en guide/hjælpe app. 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)