Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søges: Ideer til aktivering af børn på børnehjem i Filippinerne

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Feb 14
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen!

Min lillesøster arbejder pt. som frivillig på et børnehjem i Filippinerne. Der er ikke de helt store faciliteter, men hun prøver at få det bedste ud af det for børnene. Hun vil meget gerne aktivere dem så meget som muligt, men hun har allerede benyttet sig af mange af hendes ideer og muligheder på børnehjemmet og i området.

Uden den helt store beskrivelse af børnehjemmet og området vil jeg høre jer, om I mon har nogle gode ideer til, hvad hun kan lave med børnene. Der er 30 børn på børnehjemmet i alderen ca. 3 til 15 år.

Jeg har sendt hende linket, så hun læser også med herinde :)

Jeg håber, at I har nogle gode forslag!

Med venlig hilsen
Mikkel 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 2. Oct 10
Indlæg ialt: 91
Fra  Ingen information Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 17. Feb 14
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Yascin:
http://www.gratisskole.dk

Mange tak for linket! Jeg har sendt det videre til min søster :) Forhåbentligt kan hun finde noget derinde.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Hv:
Min lillesøster arbejder pt. som frivillig på et børnehjem i Filippinerne. Der er ikke de helt store faciliteter, men hun prøver at få det bedste ud af det for børnene. Hun vil meget gerne aktivere dem så meget som muligt, men hun har allerede benyttet sig af mange af hendes ideer og muligheder på børnehjemmet og i området.

Hej Mikke

Har du hørt om Rudolf Steiner? Jeg kan anbefale til jer.

rudolf steiner pædagogik

rudolf steiner børnehave

Med venlig hilsen

Krisztian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil lige komme med et par foreslag. Jeg kender ikke så meget til Filippinerne,men vil komme med et par bud som i måske kan bruge ?

Lav nogle ture i lokal området. Brug naturen. Skoven eller stranden. Lad dem samle forskellige sten, skaller og lad dem male på det bagefter og pynte børne hjemmet med bagefter. Bare et foreslag. Pak en pose papir med nogle farver med ud i naturen. Har i ingen papir eller farver, så lav en indsamling af papir og farver. Lad dem male det de ser. Hæng det op bagefter. Spil bold. Vis  forskellige steder og undersøg historien bag og fortæl historien på turen. Lad dem se,røre, smage,føle,høre. Det kunne være offentlige museum eller lignende. Måske kan de få gratis indgang hvis i kontakter stedet inden ? Og fortæller hvor i kommer fra og i gerne vil give børnene noget livskvalitet og styrke deres udvikling. Nogen steder er der måske fri indgang ? Snak også med nogle lokale og hør om de har nogle foreslag. Besøg landmænd, Besøg steder hvor noget af deres mad bliver produceret ? Skriv til stederne og forklar sagen og formålet. Og spørg om de vil give jer en rundvisning ? 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)