Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Meldt til e-mærket af en Amino

Side 6 ud af 10 (91 indlæg)
Tilmeldt 10. May 08
Indlæg ialt: 413
Skrevet kl. 00:36 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Kristensen:

Syntes godt nok det er utrolig at nogle herinde syntes det bare er helt fint, og slet ikke vil tænke nærmere over det ... Altså vi snakker jo ikke noget man "bare" er kommet til, det må siges at være en ret bevidst handling.

Syntes det er super folk har nævnt det til de rigtige.

Hej Henrik

Tror såmend heller ikke at der er nogen der syntes det er iorden. Og efter den her debat, må jeg indrømme at jeg godt kan forstå det. Diskutionen går efterhånden nok mere på hvorvidt vi er nogen bøller og dumme svin, eller vi bare har lavet en fejl fordi vi ikke tænkte os ordentlig om :-)

MVH Hans Poulsen - billigEmballage.dk / Pickandpack ApS

Salg af emballage www.billigEmballage.dk

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 04:43 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Lad mig lige slå fast at jeg er enig i, at det ikke er i orden at bruge andres grafik, kode eller brug af u-licenseret software m.v. Hvis mine indlæg kan fortolkes på den måde så må det være min sproglige færdigheder – eller mangle på sammen - som er skyld i misfortolkningen.

Jeg ser jeg det som diskuteres i denne tråd som en lille forseelse i sammenligning med f.eks at køre bil påvirket af alkohol, vold, afpresning osv. Jeg troede, fejlagtigt, at det kunne læses mellem linjerne i mine indlæg.

Ser man på shoppen bære den præg af at den er lavet af en enkelt person, måske en studerende, som forsøger at komme i gang med sin virksomhed. I hans iver har han taget sig nogle friheder som ikke var helt i orden.

Det er med ovenstående i mente at jeg deltog i denne debat for at: 

  1. Forstå hvorfor folk angiver/melder andre. Jeg kan ikke forstå at man angiver andre for små forseelser, da slet ikke når man ikke påvirket af forseelsen. Tænk på hvordan det vil være hvis alle melder alle for de små forseelser som alle laver. (der er jo ikke en her i tråden som ikke har kørt lidt for hurtigt eller kørt uden lys på sin cykel vel?)
  2. Forstå hvorfor folk ligger et stykke grafik ind for, som det skrives, at eftertiden kan se den fejl som tråd starteren har begået. Der er ingen grund til at gøre hvad man kan for at eftertiden skal huskes på de små fejltrin vi alle kommer til at lave i livet.

Alle laver fejl, man lære af sine fejl, bliver tilgivet og kommer så videre.

Hvis folk har fået en anden opfattelse, nemlig at jeg ikke respekterer ophavsretten til andres arbejde, så er den opfattelse fejlagtig.

 

Jeg håber at i alle får en god weekend og takker for en god og åben debat!

 

 

 

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 04:51 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Skouhus:
Ser man på shoppen bære den præg af at den er lavet af en enkelt person, måske en studerende, som forsøger at komme i gang med sin virksomhed. I hans iver har han taget sig nogle friheder som ikke var helt i orden.

Der er nu tale om en virksomhed der har eksisteret i en håndfuld år så vidt jeg kan se med en million omsætning.

(www.proff.dk ud fra CVR nummer, men ret mig gerne hvis det er forkert)

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 05:08 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Kristensen:
vidt jeg kan se med en million omsætning.

Det havde jeg ikke undersøgt. 

God weekend! 

Fra Krarup
Tilmeldt 29. Nov 12
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 06:17 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,9 stjerner givet af 7 person

Fashion-Seller:
Hvor er det lige, at en eneste af disse firmaer krænker ophavsretten?

Du kan ikke se ironien? Hvor går grænsen for hvornår man bryder ophavsretten? Og er det ikke op til indehaveren af ophavsretten, at vurdere om man føler sit logo er blevet misbrugt?

Nu har jeg ikke arbejdet med e-mærket for nyligt, men sidst jeg implementerede et e-mærke stod der i deres betingelser at man havde ret til at benytte e-mærkets certifikat og logo på sin hjemmeside. Der stod IKKE noget om at måtte fritlægge, ændre farve og format, på e-mærkets logo, hvilket TONSVIS af webshops gør.

Og du har ikke rigtig nogen ret til at bestemme hvad JEG kan sammenligne. Hvis jeg vil sammenligne en hykler med en som leger politimand, så gør jeg da det. Jeg har min mening og du har din mening. At vi ikke har samme mening, betyder ingenlunde at du har mere ret end mig.

Til sidst...så gentager jeg mig selv og har ikke yderligere kommentarer: <citat>Og er det ikke op til indehaveren af ophavsretten, at vurdere om man føler sit logo er blevet misbrugt?</citat>

YourBanker - Sammenlign lån og få gratis tips og tricks

Tilmeldt 10. May 08
Indlæg ialt: 413
Skrevet kl. 07:15 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Kristensen:

Peter Skouhus:
Ser man på shoppen bære den præg af at den er lavet af en enkelt person, måske en studerende, som forsøger at komme i gang med sin virksomhed. I hans iver har han taget sig nogle friheder som ikke var helt i orden.

Der er nu tale om en virksomhed der har eksisteret i en håndfuld år så vidt jeg kan se med en million omsætning.

(www.proff.dk ud fra CVR nummer, men ret mig gerne hvis det er forkert)

Det er helt korrekt, vi er ikke helt nye, vi har eksisteret i en del år. Og det er nok ikke den sidste fejl vi begår. Så mon ikke vi engang bliver meldt for et eller andet igen :-)

MVH Hans Poulsen - billigEmballage.dk / Pickandpack ApS

Salg af emballage www.billigEmballage.dk

Tilmeldt 10. May 08
Indlæg ialt: 413
Skrevet kl. 07:26 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Sad lige og tænkte lidt over det igen. Det vi har gjort er at indsætte e-handel logoet i en tekst hvor e'et er udskiftet med "øjet"..... Vi har ganske som nogen af jer bemærket klippet "øjet"ud af et logo vi har fået udleveret hos e-mærket. Hvis man søger på google efter e-handel mærket, så får man pænt mange forskellige varianter af mærket. En del af dem består kun af kun selve øjet, ligesom vi havde brugt til vores topbanner.

Vi respekterer selvfølgelig jeres holdning omkring at det ikke er iorden. Men jeg syntes nu stadig godt den kan forklares med at vi blot syntes det var sjovt at vi kunne få øjet med i vores tekst, og at vi ikke vidste at vi stod til dødstraf :-)

MVH Hans Poulsen - billigEmballage.dk / Pickandpack ApS

Salg af emballage www.billigEmballage.dk

Tilmeldt 10. May 08
Indlæg ialt: 413
Skrevet kl. 08:50 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper | fastWEB:

Fashion-Seller:
Hvor er det lige, at en eneste af disse firmaer krænker ophavsretten?

Nu har jeg ikke arbejdet med e-mærket for nyligt, men sidst jeg implementerede et e-mærke stod der i deres betingelser at man havde ret til at benytte e-mærkets certifikat og logo på sin hjemmeside. Der stod IKKE noget om at måtte fritlægge, ændre farve og format, på e-mærkets logo, hvilket TONSVIS af webshops gør.

Hej Jesper.

Kunne ikke være mere enig :-)

MVH Hans Poulsen - billigEmballage.dk / Pickandpack ApS

Salg af emballage www.billigEmballage.dk

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 08:53 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Mener du  at : at køre bil påvirket af alkohol, vold, afpresning  , er en Lille forseelse ?? eller misforstaar jeg dig ?

Peter Skouhus:
Jeg ser jeg det som diskuteres i denne tråd som en lille forseelse i sammenligning med f.eks at køre bil påvirket af alkohol, vold, afpresning osv. Jeg troede, fejlagtigt, at det kunne læses mellem linjerne i mine indlæg.

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 08:57 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders S:
Lille forseelse ?? eller misforstaar jeg dig ?

du misforstår mig, det er en stor forseelse...

Side 6 ud af 10 (91 indlæg)