Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Meldt til e-mærket af en Amino

Side 4 ud af 10 (91 indlæg)
Fra Krarup
Tilmeldt 29. Nov 12
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 13:23 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 6 person

http://www.skousen.dk/ - Overholder ikke e-mærkets regler, de linker ikke til certifikater

http://hvidtogfrit.com/ - Samme problematik

http://www.lavpriskoekken.dk/ - Det samme, men her indgår e-mærkets logo i topbanneret, er det mon ikke tæt på en gråzone?

http://www.isenkram-online.dk/ - Her må e-mærket betragtes som en del af topbanneret, er det så mere eller mindre forkert?

http://www.whiteaway.com/ - Linker ikke tilbage

Der er nogle ret store firmaer imellem, så e-mærkets hotline får vist travlt i dag.

Hvad med de firmaer som ændrer farver, ændrer skygger, på e-mærket for at få det til at passe bedre ind i ens design, det er også brud på ophavsretten, da de ikke har nogen som helst ret til det.

Min pointe er, det der med at feje for andres dør, før man fejer for sin egen, det er sgu en smule for jantelovs agtigt, især taget i betragtning af at det her faktisk er et iværksætter forum.

YourBanker - Sammenlign lån og få gratis tips og tricks

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 13:29 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jesper | fastWEB:
Min pointe er, det der med at feje for andres dør, før man fejer for sin egen, det er sgu en smule for jantelovs agtigt, især taget i betragtning af at det her faktisk er et iværksætter forum.

Lige nøjagtig Jesper. Men, mon ikke der er et par stykke som kan få det bragt i orden i dag...suk suk

Tilmeldt 14. Jun 14
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 13:33 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

*JB*:
Hele denne debat handler ikke om e-mærkets brug i logoet men mere om holdningen til brug af andres logoer og samtidig den manglende respekt for andres rettigheder til ting/designs.


Da du også før kommenterede på et udsnit af mit indlæg, glemte du også at quote hvad jeg skrev efterfølgende, som var:

"Derudover får man af hjemmesiden et tydeligt indtryk af at denne, rent designmæssigt, ikke er lavet af et professionelt webbureau. Derfor ser jeg personligt lidt mellem fingrene med at E-mærket er brugt som et "e" i logoet. Det er tydeligt at se ejeren selv har bikset dette sammen fordi han måske tænkte e'et var lavet på en smart måde og ikke har tænkt yderligere over E-mærkets rettigheder til logoet."

Som grafisk designer har jeg stor respekt for andres rettigheder og designs. Jeg kan også åbent fortælle at jeg før har anmeldt en Youtube video fra et større firma fordi jeg kunne høre i det soundloop de havde brugt, var stjålet fra istockphoto (Man kunne høre stemmen i baggrunden der konstant sagde "istockphoto....... istockphoto.....istockphoto..) Et eksempel som dette er selvfølgelig IKKE i orden.

I Billigemballage-tilfældet synes jeg den bliver strukket godt hvis vi kalder det manglende respekt eller misbrug af rettigheder. Her er tale om en enkeltperson der så godt som han var i stand til selv biksede et logo sammen og jeg er sikker på der ikke er tænkt over balladen der kunne komme ud af det. E-mærket er et firma der giver accept til at tusindvis af hjemmesider må vise deres emblem som tegn på at denne webshop er godkendt af dem. Det er ikke en sag om Mikkels Burgerbod der åbner på Vejlevej og i hans logo har han et kæmpe mcdonalds M...

Jeg synes godt nok man skal passe på man ikke har for små sko på..

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:34 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jesper | fastWEB:

http://www.lavpriskoekken.dk/ - Det samme, men her indgår e-mærkets logo i topbanneret, er det mon ikke tæt på en gråzone?

http://www.isenkram-online.dk/ - Her må e-mærket betragtes som en del af topbanneret, er det så mere eller mindre forkert?

Du kan slet ikke sammenligne dem med trådstarters. De 2 du viser her har e-mærket placeret så det tydeligt fremgår at det er en selvstændig enhed. De har endda brugt den samme boks med runde hjørner og e-mærkets logo er IKKE placeret i deres navn.

Tilmeldt 3. Apr 10
Indlæg ialt: 297
Fra  SNEAKERLACES.DK Skrevet kl. 13:35 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper | fastWEB:

Der er nogle ret store firmaer imellem, så e-mærkets hotline får vist travlt i dag.

Hvad med de firmaer som ændrer farver, ændrer skygger, på e-mærket for at få det til at passe bedre ind i ens design, det er også brud på ophavsretten, da de ikke har nogen som helst ret til det.

Min pointe er, det der med at feje for andres dør, før man fejer for sin egen, det er sgu en smule for jantelovs agtigt, især taget i betragtning af at det her faktisk er et iværksætter forum.

Det gør det vel ikke på nogen måde legitimt at andre (og større) firmaer ikke overholder reglerne. De links du sender har ikke det store med ophavsretten at gøre da de ikke misbruger logoet på nogen måde. At de ikke linker er (ifølge dig, jeg kender ikke e-mærkets vilkår) jo et andet problem i forhold til at må vise e-mærket. Det jo ikke det samme som at bruge designelementer. 

Jeg ville ikke have 'anmeldt' det til e-mærket hvis det stod til mig. Det må være e-mærkets opgave at tjekke at alle deres medlemmer overholder reglerne. 

Sjovt som du skriver at feje for egen dør. Så vidt jeg ved er der INGEN af os, som pointerer problematikken, der har et rettighedsproblem i forhold til e-mærket. Så man kan vel godt sige at der er fejet for egen dør.. :) Men det er jo en tolkningssag.

Hvad vigtigst i denne sag er at trådstarter sagtens kan se problematikken nu hvor e-mærket har været inde over og så vidt jeg kan forstå er i fuld gang med at ændre det. At jeg så ville fjerne logoet med det samme er så en anden ting.

God dag :D

SNEAKERLACES.DK - Snørebånd og skopleje fra Mr. Lacy, Lace Jam, Relace, Staeckler, Angelus og Jason Markk.

Tilmeldt 3. Apr 10
Indlæg ialt: 297
Fra  SNEAKERLACES.DK Skrevet kl. 13:43 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Luc J.:

Da du også før kommenterede på et udsnit af mit indlæg, glemte du også at quote hvad jeg skrev efterfølgende, som var:

"Derudover får man af hjemmesiden et tydeligt indtryk af at denne, rent designmæssigt, ikke er lavet af et professionelt webbureau. Derfor ser jeg personligt lidt mellem fingrene med at E-mærket er brugt som et "e" i logoet. Det er tydeligt at se ejeren selv har bikset dette sammen fordi han måske tænkte e'et var lavet på en smart måde og ikke har tænkt yderligere over E-mærkets rettigheder til logoet."

Som grafisk designer har jeg stor respekt for andres rettigheder og designs. Jeg kan også åbent fortælle at jeg før har anmeldt en Youtube video fra et større firma fordi jeg kunne høre i det soundloop de havde brugt, var stjålet fra istockphoto (Man kunne høre stemmen i baggrunden der konstant sagde "istockphoto....... istockphoto.....istockphoto..) Et eksempel som dette er selvfølgelig IKKE i orden.

I Billigemballage-tilfældet synes jeg den bliver strukket godt hvis vi kalder det manglende respekt eller misbrug af rettigheder. Her er tale om en enkeltperson der så godt som han var i stand til selv biksede et logo sammen og jeg er sikker på der ikke er tænkt over balladen der kunne komme ud af det. E-mærket er et firma der giver accept til at tusindvis af hjemmesider må vise deres emblem som tegn på at denne webshop er godkendt af dem. Det er ikke en sag om Mikkels Burgerbod der åbner på Vejlevej og i hans logo har han et kæmpe mcdonalds M...

Jeg synes godt nok man skal passe på man ikke har for små sko på..

Jeg er som sådan ikke uenig med dig i det du skriver. Jeg beskriver det også som en tanketorsk men en som når der bliver gjort opmærksom på det bør rettes. :) Det blev det ikke da nogle personer ikke kunne se det som det helt store problem da det ikke er i ond mening og er hjemmegjort. Det er blot holdningen til rettigheder der er et issue her hvor andre end trådstarter ikke synes at der er et problem.

At e-mærket godkender tusinder af shops til at vise deres logo som en bekræftelse af at shoppen er safe er jo ikke en godkendelse til brug af logoet/dele af det i andre sammenhænge.

Fordi det nu ikke er værre end det er tror jeg heller ikke at et firma som e-mærket vil bruge energi på det. en hyggelig snak med trådstarter som sagtens der kunne se problematikken var jo mere end nok til at få sat skub i ændringen.

Bare rolig jeg går ikke i små sko.. Det ville næsten være nemmere bare at gå i kasserne  :D 

SNEAKERLACES.DK - Snørebånd og skopleje fra Mr. Lacy, Lace Jam, Relace, Staeckler, Angelus og Jason Markk.

Tilmeldt 14. Jun 14
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 13:48 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

*JB*:
Bare rolig jeg går ikke i små sko.. Det ville næsten være nemmere bare at gå i kasserne  :D


Så misforstod jeg måske hvad du mente i dine tidligere indlæg :)

Jeg kan derudover fortælle at lige nu har jeg slet ikke sko på ;p 

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 13:53 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,2 stjerner givet af 5 person

Til trådstarteren:

Det her er noget værre noget det hele men jeg tror at jeg har en løsning. 

Gennem min virksomhed vil jeg vil gerne give dig 8 timers gratis design / udvikling således vi kan få det her bragt i orden (og eventuelle andre frygtelige overtrædelser).

Jeg forstår udemærket hvordan det er at starte op og kæmpe sig igennem dagligdagen samt hvor svært det er at lave ting man måske ikke forstår 100%. Man gør det så godt som man kan og nogen gange laver man fodfejl. 

Hvis du sender mig en mail på peter.skouhus@1902software.com med din Skype adresse så sørge for at du bliver hjulpet af kompetente folk med det samme.

Jeg håber at alle er glade nu, vi har fået "angivet" en person og vi har har fået ham hængt op på hjul og stejle, all in all a perfect day!

Tak for en god og saglig debat som jeg personlig har lært meget fra.

Med varme hilsner,

Peter

Fra Odder
Tilmeldt 17. Jun 12
Indlæg ialt: 193
Fra  Todic Net Skrevet kl. 14:13 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person
Fra Odder
Tilmeldt 17. Jun 12
Indlæg ialt: 193
Fra  Todic Net Skrevet kl. 14:14 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Damn, linkfix : http://www.myupload.dk/handleupload/f3g1v8

Side 4 ud af 10 (91 indlæg)