Jeg er med i en projektgruppe i Region Hovedstaden, hvor vi vil undersøge muligheden for at etable en fælles produktdatabase i samarbejde med de øvrige regioner. Vi har nogle produktområder, som vi udbyder i samarbejde med de andre regioner, og i de tilfælde vil det være nærliggende at leverandørerne kun skal indtaste data et sted. Vi er derfor interesseret i at etable en fælles produktdatabase, hvor i leverandøren kan indtaste produktoplysninger og uploade billeder, sikkerhedsdatablade, produktdatablade etc. Informationerne skal efterfølgende kunne trækkes ud af databasen og bruges i hver enkelt regions ERP system og varekatalog (der er derfor forskellige datakrav). Det ultimative vil selvfølgelig være, at der laves integration mellem hver enkelt regions ERP system/varekatalog og produktdatabasen, men det vil nok være en bekostelig affære. Er der nogen der kan guide mig i den rigtige retning af, hvad jeg skal kigge efter af løsning? Er vi ude i en form for PIM løsning (Produkt Information Management)? Håber I kan hjælpe. Mvh. Morten |
Hej Morten
Det lyder meget som en PIM opgave, det er præcis det PIM er lavet til.
Gi mig et ring på tlf 40467964, så skal jeg forklare dig hvordan det kan løses. Derefter kan du selv vurdere hvilken vej der er den rigtige at gå.
Mvh
Kim Jonassen
www.picopublish.com