Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kommer jeg i kontakt med en produktionsvirksomhed i udlandet?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 1. Jul 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Først og fremmest skal jeg sige at jeg er MEGET ny herinde og i hele iværksætter verdenen - jeg er desuden hverken iværksætter eller tæt på at være det, men derimod blot ejendomsmægler med en stor passion for tøj og accessories af høj kvalitet. Jeg ved ingenting om produktion, design osv.

MEN jeg har lyst til at være selvstændig og kan mærke på mig selv, at det er deri min fremtid ligger. Jeg rager derfor blot viden til mig på dette tidspunkt.

Mine spørgsmål er:

- Hvordan kommer man videre fra idé til produkt? Og hvor kan man få hjælp til eks. tøjmål m.v.?

- Hvordan får jeg kontakt til en fabrik der producerer læder- og/eller textilvarer?

- Hvordan er andre iværksætter indenfor dette område kommet igang - bl.a. økonomisk?

Jeg håber en eller flere vil give sig tid til at svare på mine spørgsmål - på forhånd tak.

Med venlig hilsen

Mads Ibsen 

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Lige omkring tøj produktion / opstart af tøj mærke er et emne der har været oppe RIGTIG mange gange, så er sikker på at en solid søgning herinde vil give dig rigtig mange resultater.

/Henrik

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt du er igang - viden skal du nok få når du lægger timer i projektet. Jeg er ikke ekspert indenfor produktion af tøj, men som Henrik også nævner er det et forholdvis ofte stillet spørgsmål, så du burde kunne finde andre indlæg omkring det.

Med hensyn til økonomien er det mange gange en god idé at få en investor ind. Dette afhænger dog at omfanget af projektet selvfølgelig. Lav en forretningsplan inkl. budget og gå i gang med at kontakte relevante parter. Ellers er generel research og analysering af markedet selvfølgelig også en god idé :-)

God vind med det hele.

Dbh,
/Jakob 

Tilmeldt 17. Apr 14
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vil producere kvalitetstøj prisbilligt på en systue i Polen, så kan du kontakte mig på: leszek@filmfactory.pl  Alt fra kvalitets materialer lavet på bestilling, samt tryk på materialer, og så på de færdige kollektionsstykker (fra prototyper og samples til serieproduktion). Du kan føle ligesom du har produceret det i Danmark, men meget billigere. Nabolandet Polen er et medlem af EU, og overholder copyrights loven, så dine designs ikke blive multipliceret og solgt ud i verden uden din viden, som tit sker når man producere i Asia. Desuden, mellem Danmark og Polen findes ingen toldafgifter. Jeg sikrer i Polen højt kvalitetsarbejde til rimmelige priser, og rådgivning da du er ny i branchen. Vi har et stort kendskab til luksus læder fra Italien eller Spanien, og textil materialer som kan produceres med dit eget design og specifikation i Polen, for at bagefter at sy kollektionen derover.

 

Fra Andoharanofotsy
Tilmeldt 24. Jun 06
Indlæg ialt: 713
Fra  Skandic Madagascar Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads. 

Jeg har tekstil og læder produktion på Madagascar. Import moms og afgifts frit levering med EUR1 certififkat. Billig arbejdskraft og godt håndværk. 

Din ide får du ned på et stykke papir, det behøver ikke at være mere professionelt end at 'produktionen' kan forstå mål, hvor fra og til mål skal læses, samt placering af eventuel accessories. Du skal liste ønsket stof kvalitet, accessories/ trim, styk antal/ breakdown og angive farve, som enten kan være ved at sende en original farve prøve ellers en pantone reference. Kender du ikke din stof kvalitet og denne kan altid erstattes af en fysisk prøve som analyseres og kopieres.

Jeg laver priser ud fra fremsendt materiale. Er de okay og du modtager en PI (proforma faktura) fra udvalgte fabrik og handler direkte. Jeg vare tager dine interesser hele vejen til afskibning. 

Økonomien handler om du starter i det små. Handler du hos mig og jeg kan som regel klare mindre minimum, vi udarbejder en kollektion.

Du kan læse yderligere på min profil her på Amino.

Mvh Mikkel

http://www.mwcreation.net

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)