Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enerettigheder på importvarer

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. May 12
Indlæg ialt: 64
Fra  Halal-københavn.dk Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Jeg er igang med at få et nyt produkt til Danmark. Leverandøren er gået med til at jeg kan få enerettigheder på deres produkt i 2 måneder hvorefter de skal beslutte om de vil fortsætte med den aftale.

Rent praktisk er jeg lidt i tvivl om hvad jeg gør nu. Skal jeg sende dem et dokument der beskriver at de har givet mig enerettigheder til deres produkt som de skal skrive under på?  

Hvordan sørger man for at det bliver overholdt? 

På forhånd tak

Hilsen, Aziz 

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aziz

Hvis du har 2 måneder, kan det ikke betale sig at lave en masse officielle dokumenter. Når du sender 1. ordre (gør det skriftligt, eller pr. mail, ikke i telefonen) skal du så gøre opmærksom på at 'Ifølge aftale med xxx d xx.xx 2014 som giver mig 2 måneders eneforhandling, bestiller jeg hermed xxxx til omgående levering'. Deres accept af ordren bliver derved også en accept på aftalen.
Jeg tvivler i øvrigt på at der er noget juridisk bindende for leverandøren, det ville kræve et større arbejde af både din og hans advokat.

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen

Tilmeldt 14. May 12
Indlæg ialt: 64
Fra  Halal-københavn.dk Skrevet kl. 02:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Vigo

Tak for dit svar. 

Hvis der ikke er noget juridisk bindende for leverandøren, kan jeg så i realiteten gøre noget hvis en anden også sælger produktet i Danmark?

Hilsen Aziz Wadi

Fra Struer
Tilmeldt 22. Mar 08
Indlæg ialt: 83
Fra  Start Online ApS Skrevet kl. 06:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er sikker på der er noget juridisk bindende - men kun i form af kontrakt!. Og som Viggo skriver kan det ikke betale sig for 2 mdr.

Det bliver vanskeligt at bevise leverandøren sælger til andre end dig i Danmark. Fordi de kan sælge til sverige eller andensteds, og så de sælger til Danmark.

Så mit råd vil også være at tage imod testperioden på 2 mdr. Derefter så lave kontrakt.

 

Vh. Peter

Tilmeldt 14. May 12
Indlæg ialt: 64
Fra  Halal-københavn.dk Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, tak for hjælpen ! :) 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)