Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virker artikeldatabaser?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Virker artikeldatabaser stadig?

Jeg undrer mig fx over, at de fleste, eller alle, artikeldatabaser, hvor jeg har lavet indlæg, virker ret inaktive.

Derfor tør jeg næsten ikke rette i gamle indlæg, da jeg ikke ved, hvad der sker, og jeg gider slet ikke lave nye artikler.

Mit spørgsmål er således om, hvorvidt det er, fordi artikeldatabaser stort set ingen værdi har ift. SEO længere; eller om det er, fordi ejerne af disse sider går kold?

Hilsen, Robert

Fra København
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 293
Fra  Helion Digital Skrevet kl. 04:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Artikeldatabaser virker stadig.

Den største udfordring for de fleste artikeldatabaser er nok, at emnerne er så forskellige, at vores venner fra søgemaskinerne ikke tillægger udgående links helt samme værdi, som hvis de kom fra et tematiseret website som alene handler om et emne. Der er dog stadig en masse danske baser som opdateres jævnligt og får nyt indhold i hvert fald hver uge.

Jeg tror godt du kan regne med at de fleste af de artikelebaser du har uploadet til bare er gået kolde med tiden. Det er de færreste som ved hvor meget det egentlig kan kræve at drive en artikelbase, i forhold til det relativt lave udbytte du selv har. Uanset hvor meget captcha og spamsikring du sætter op kommer der tonsvis af falske profiler som opretter engelske spintax indlæg, uanset at artikelbasen er på dansk og kun tager mod danske indlæg. Hertil kommer så de oprigtigt uploadede indlæg som ikke overholder retningslinjerne, er kopieret fra Wikipedia eller er så smækfyldt med stave- og grammatiske fejl at du er nødt til at afvise dem eller rette artiklen for ikke at trække ned på hele sitet.

Det kan altså tage en del tid at drive en sådan base, så hvis du har uploadet til nogen af dem der eksisterede for 2-3 år siden, er der nok nogen af dem som er kørt lidt sur i det efterhånden.

De seneste opdaterede lister over funktionelle artikelbaser jeg kender er her:

www.startupbootcamp.dk/artikeldatabaser-til-linkbuilding-og-trafik/ (skrevet og vedligeholdt af mig selv)

http://minfarmand.dk/artikeldatabaser-altid-up-to-date-liste/

Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er nok stadig lidt SEO-værdi i nogle artikeldatabaser, men du skal ikke regne med at det varer ved.

Jeg vil foreslå at du bruger energien på noget andet, for der er nogle helt grundlæggende udfordringer i brugen af artikeldatabaser:

1) Hvis dine artikler er af den almindelige dårlige kvalitet, tænk hvis folk rent faktisk læste dem? Så bliver dårlig kvalitet knyttet sammen med dit navn eller dit firmanavn.

2) Din linkprofil kan blive unaturlig, hvis du har links fra for mange artikeldatabaser. Man kan også argumentere for, at det er unaturligt overhovedet at optræde i artikeldatabaser. Af samme grund skulle du måske snarere overveje at få fjernet dine artikler fra dem.

3) Hvis dine artikler er af høj kvalitet, så skal du hellere bruge indholdet på dine egne medier, altså blog eller website, eller som gæste-/ekspertindlæg på f.eks. LinkedIn. Det er ikke smart at lægge godt indhold i tvivlsomme artikeldatabaser, fordi du risikerer helt at miste værdien af dit fine indhold.

4) Artikeldatabaser er som hovedregel skabt for søgemaskiner, ikke for mennesker. At tænke SEO uden først at indtænke besøgende, er i mine øjne meningsløst, spild af energi og tid.

Det kan være, at der er en lille kortsigtet gevinst ved at bruge dem, men problemet er overhovedet at tænke i de baner. Tænk de besøgende først, dernæst SEO og brug energi der, hvor der er et godt meningsfuldt overlap.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)