Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

VSO eller enkeltmands ? Hjææææælp

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Aug 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er blevet tilbudt 7 mdr som it konsulent i en virksomhed og skal have startet et cvr nr op. Det er ikke meget i det udover mig og min laptop lidt software og noget hardware, mobil og min private bil

Nu er spørgsmålet - hvilken ?

1. Skal det være som enkeltmands virksomhed eller 

2. VSO virksomhedsordningen

Jeg ville gerne kunne trække kørslen fra idet dagligt er ca. 85km og jeg mangler økonomi til benzinen dvs. 3,73 DKK pr. km

Det er samme sted de næste 7 mdr som projekt it konsulent.

1. Kan jeg det hvis det oprettes som enkeltsmands ?

2. VSO kan jeg det hvis det er oprettet som VSO ?

3. Kræves eletroknisk kørebog i dag eller ?

Hvilke fordele og ulemper er der ved det ?

Håber på hurtigt svar 

Mvh Sørenburesø

Jeg har før drevet enkeltmands virksomhed og har nemt ved regnskaber....

Fra Varde
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 07:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren

VSO er ikke noget man vælger når man laver cvr nummeret. Det er en ordning, som man benytter når man skal opgøre den skattepligtige indkomst, så hvis du opretter et cvr nummer i dag, så skal du først tage stilling til VSO når du skal lave selvangivelsen for 2014. Hvis du mener at VSO er aktuelt for dig, så tag en snak med en revisor, for VSO er ikke noget der lige er til at lave.

Din Revisor ApS - Din samarbejdspartner indenfor revision, regnskab og rådgivning.

Læs mere på dinrevisor.net

Tilmeldt 3. Aug 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 07:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Tak for dit svar. Det fik da afklaret et spørgsmål. 

Hvordan er det mht. udbetaling af skattefrit kørsels godtgørelse (3,73 pr km) år man bruger sin egen bil ud til kunden ? Over en periode på 7 måneder ?

Fra København
Tilmeldt 13. Dec 07
Indlæg ialt: 185
Fra  Filecamp.com Skrevet kl. 07:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Der skal nok komme svar fra nogle eksperter på dine andre spørgsmål.

Men hvis jeg var dig ville jeg være mere nervøs for om Skat vil vurdere jeres aftale til at være et "skjult ansættelsesforhold".

Ihvertfald noget som du bør undersøge for ikke at komme galt afsted.

Held og lykke.

Mvh.
Jesper

Filecamp er professionel Fildeling, Billedbank, Digital Asset Management og Online Korrektur. Kunder i +30 lande. Start GRATIS DEMO på: filecamp.com

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Min tanke er også, om det er egentlig selvstændig du er overhovedet eller om det er en arbejdsgiver der blot ikke vil rode med opsigelse og derfor kræver faktura. Du kan her læse, at det ikke er noget med kontrakt men noget med rent og skær arbejdets karakter som afgør det http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/lnmodtager-honorarmodtager-eller.html 

Dette fordi mange ellers ville komme uden om A skat inden for kildeskatteloven og jo også ville kunne bruge andre regler for kørsel end ansatte.

Det må du med andre ord afgøre ud fra linket og så selv tage stilling til. EN fast arbejdsgiver i 7 mdr KAN være selvstændigt arbejde, men vel meget ofte være helt klart ansat med a-skat og befordringsfradrag

VSO ser jeg kun behov for hvis du ligger i topskat, men læs evt her: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/virksomhedsskatte-ordningen-kort.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Aug 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hurtigt feedback. Jeg vil bruge lidt mere tid på at sætte mig ind i det her i weekenden.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)