Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan bogføre jeg dankort betaling i e-conomic?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Ølstykke
Tilmeldt 17. Oct 13
Indlæg ialt: 166
Fra  Poteshop.dk IVS Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg håber der sider en venlig person der ude der kan forklare mig lidt om hvordan jeg får bogført mine kreditkort betalinger i e-conomic.

Der er nu kommet gang i butikken og når jeg opretter en faktura er alt også som det skal være, men nu ser det ud som om at jeg eks. har x antal ikke betalte kunder selv om de har betalt via kredikort, men jeg ved ikke hvordan det skal bogføres.

Jeg får ca. 1 gang om ugen udbetalt betalinger fra min kort udbyder -2% så jeg skal på en eller anden måde have fortalt e-conomic at disse penge er betalt men endnu ikke "kommet ind" og så igen skal jeg ha bogført når jeg får pengne ind fra vores kort-indløser.

Er der nogle der kan hjælpe mig med at forklare hvordan det skal gå an?

Mangler din hund hundefoder, hundelegetøj, hundeudstyr eller noget helt 4? Så besøg Poteshop.dk

Fra Sorø
Tilmeldt 3. Jun 14
Indlæg ialt: 21
Fra  DOBSON - Regnskaber & Bogføring Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Bogfører du de enkelte dankort salg på hver kunde?

Det bør være sådan, at når pengene går ind på din bankkonto, så debiterer du denne med det beløb der er gået ind, du krediterer på din kunde så faktura udlignes, og den sidste difference på de 2% debiteres på en konto for kreditkortgebyr.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 17. Oct 13
Indlæg ialt: 166
Fra  Poteshop.dk IVS Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg får lige un 1 gang om ugen en udbetaling fra min kort-udbyder af det der er indtjent ugen for inde mener jeg det er sådan det er.

Når jeg får udbetalingen skal den gerne stemme på min konto som en udbetaling, og det er lidt det jeg er meget i tvivl om hvordan det gøres.

Det med kreditkort gebyr er jeg med på efter du har skrevet det, :) men rasten er stadig lidt ukendt for mig

Mangler din hund hundefoder, hundelegetøj, hundeudstyr eller noget helt 4? Så besøg Poteshop.dk

Fra Fredericia
Tilmeldt 7. Oct 13
Indlæg ialt: 107
Fra  Fredericia Business Support Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Fredericia Business Support Bogføring | Hjemmesider | Webshop

Fra Sorø
Tilmeldt 3. Jun 14
Indlæg ialt: 21
Fra  DOBSON - Regnskaber & Bogføring Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Men hvordan registrerer du dit daglige salg i E-conomic så?

Det smarteste ville være, at have en debitor der hedder kreditkort f.eks. og føre de daglige posteringer her på, på denne måde kan du udligne løbende når der kommer penge i banken og se om det stemmer.

Skriv evt. til mig privat, hvis du godt kunne tænke dig en konsulent time, hvor jeg kommer til dig i Ølstykke og vejleder dig - det er altid nemmere når man sidder foran tingene, så kan du få det sat rigtigt op fra starten.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

opret din betalingsudbyder som en "bankkonto" i status og brug den som "bank" for alle kortene - når du får pengene fra din "Bankkonto ex kunne det være paymill eller andet du kaldte den) så bogfører du bare det samlede beløb fra konto "betalingsudbyder" over til bank en gang om ugen

Så ser du hele tiden hvad du har i vente/tilgode fra din betalingsudbyder og din bank og den nye konto vil stemme løbende

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sorø
Tilmeldt 3. Jun 14
Indlæg ialt: 21
Fra  DOBSON - Regnskaber & Bogføring Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

John - ideen der er fin nok med en balance konto, men hvis man ikke er stærk i sit regnskab og ikke kan stemme sin balance af, så er man bedre hjulpet ved at lave det som en debitor istedet, og kunne udligne posterne undervejs.

Jeg har siddet med hotellers kreditkort, og hvis vi skulle bruge en balance konto her, kunne vi ikke lave andet end at stemme den af. Med debitor metoden, ved man præcis, hvad man har til gode, og om der har været differencer i en dags kreditkort afregning. Yes

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

forstår dig Ditte - men ser nu betalingsformidler konti helt som bankkonti - men din metode går også, blot skal du så først bogføre indbetaling når du kan identificere den og jo hver for sig, hvor du med konto til betalingsformidler ofte kan automatbogføre den betaling der sker ved handlen, ind på betalingsformidler konto og så bare bogføre den samle overførsel - nok en smags eller vane sag, begge dele vil fungere ens

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Ølstykke
Tilmeldt 17. Oct 13
Indlæg ialt: 166
Fra  Poteshop.dk IVS Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jeres svar, det er lidt for avanceret til mig på nuværende tidspunkt det er noget jeg må spørger vores revisor om sådan der ikke bliver rod i regnskabet, men rigtig mange tak for jeres tid og svar har har 100% være til hjælp for mig.

Mangler din hund hundefoder, hundelegetøj, hundeudstyr eller noget helt 4? Så besøg Poteshop.dk

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)